توانمندی های جوامع محلی در حوزه گردشگری احیاء می شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۳:۱۷:۱۹
کد خبر: ۸۷۸۹۶۸
توانمندی های جوامع محلی در حوزه گردشگری احیاء می شود
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه توانمندی های جوامع محلی در حوزه گردشگری احیاء می شود، از اجرای مشارکتی پروژه های آموزشی و معیشتی در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علی کاظمی اظهار داشت: یکی از پروژه های مشارکتی که با ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست در حال اجرای آن هستیم، پروژه مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

کاظمی تصریح کرد: در این پروژه که به عنوان پایلوت در استان اجرا می شود، به دنبال احیای توانمندی های جوامع محلی در حوزه گردشگری هستیم که در این زمینه ظرفیت سازی ها انجام شده و افراد علاقه مند در زمینه اکوتوریسم و بومگردی آموزش های لازم را دریافت می کنند.

وی حوزه آبخیز سد شیرین دره در محدوده شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان را عرصه کاری این پروژه برشمرد و افزود: کاهش وابستگی به بهره برداری صرف از منابع طبیعی، ایجاد انگیزه در جوامع محلی و روستایی برای حفظ منابع طبیعی و توسعه گردشگری پایدار از اهداف ما است.

وی عنوان کرد: کارگاه های آموزشی و میدانی برای روستاهای شناسایی شده در حال برگزاری است و افراد علاقه مند از اقامتگاه های بومگردی بازدید و آموزش های لازم را دریافت می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز