تکمیل ۳خانه جوان درشهرستانهای خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۵:۳۷
کد خبر: ۸۸۱۹۵۱
تکمیل ۳خانه جوان درشهرستانهای خراسان شمالی
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی از تکمیل شدن ساخت 3خانه جوان ر استانهای خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کوروش بهادری در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان شمالی، اظهارداشت: با اتمام 3خانه جوان در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین در تابستان امسال و در حال ساخت بودن چهار خانه جوان دیگر در سایر شهرستان ها، بیشترین خانه های جوان آماده بهره برداری را در سطح کشور دارد.

وی، مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت این خانه های جوان را 41 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته هفت میلیارد ریال اعتبار اشتغال بانک رسالت و 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صندوق کارآفرینی امید به طور کامل جذب شد.

بهادری با اشاره به افتتاح چهار مرکز مشاوره ازدواج در سال گذشته، اظهار داشت: این مراکز اکنون در حال فعالیت هستند و برنامه های خوبی نیز داشته اند.

مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز دراین نشست هم اندیشی اظهار داشت: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده است.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال 25خانه جوان را به اتمام خواهیم رساند که جایگزین استیجاری ها می شوند و با افزوده شدن 10 خانه جوان دیگر تعداد مجموع آنها در سال جاری به 100 مورد خواهد رسید.

وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای اشتغال جوانان توسط بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید در سال جاری را هزار و 400میلیارد ریال ذکر و ابراز امیدواری کرد: این میزان در سال جاری تا حدود 2 هزار و 500میلیارد ریال افزایش یابد.

این مقام مسئول گفت: خراسان شمالی با جذب 100درصدی این اعتبار، در ردیف اولین استان ها در جذب اعتبارات بانک رسالت و سومین استان در جذب اعتبارات صندوق کارآفرینی امید قرار دارد.

آل اسحاق، تعداد خانه های جوان کشور که در حال بهره برداری و فعال هستند را 90 مورد ذکر کرد و افزود: با این وجود تعداد خانه های ساخته شده عدد متفاوتی است زیرا که بسیاری از این خانه های جوان استیجاری هستند.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس، راهکار توسعه کشور را در حمایت از سازمان های مردم نهاد دانست و بر توانمندسازی و ظرفیت سازی این تشکل ها به عنوان زیربنای توسعه تاکید کرد.

قربانی اظهار داشت: در این راستا طرح 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده به وزارت ورزش داده شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بیش از 24 هزار میلیارد ریال اعتبار برای وزارت ورزش و جوانان تصویب شد ولی تخصیص ها بسیار پایین بود.

مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر به خراسان شمالی از طرح های اشتغال جوانان در روستای گریوان بجنورد بازدید و در جشن ازدواج جوانان این استان نیز شرکت کرد.

آل اسحاق گفت:به استان‌های زیادی سفر کرده ام،، به جرآت می‌گویم، هماهنگی بین بخشی، نظم و انظباط کاری، در خراسان شمالی بی‌نظیر و نمونه است، و از این بابت قدردان مدیر کل محترم جناب بهادری هستم و به ایشان تبریک میگویم.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز