استاندار خراسان شمالی:

ایجاد صنایع تبدیلی،استان را متحول خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۷:۵۲:۵۱
کد خبر: ۸۸۲۳۲۰
ایجاد صنایع تبدیلی،استان را متحول خواهد کرد
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت حوزه کشاورزی گفت:ایجاد صنایع تبدیلی می تواند استان را از تمام لحاظ متحول کند و نباید از این مسئله غفلت شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد علی شجاعی در نشستی با حضور رییس اتاق بازرگانی استان و روسای کمیسیون های تخصصی این اتاق اطهار داشت:یکی از ضعف های استان نبود فرآوری محصولات کشاورزی است و ازآنجایی که صنایع تبدیلی یکی از پیشران های اقتصادی محسوب می شود لذا ایجاد آن در استان ضرورت دارد.

وی افزود:در خراسان شمالی منتطر کمک دیگران برای حل مشکلات خود هستیم در حالیکه توانمندی های خود را نادیده میگیریم.

در ادامه این نشست طرح های حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و دکتر شجاعی تصریح کرد:باید موجبات پیشرفت کشاورزی در این استان رقم بخورد و دراین مسیر بازار فروش محصولات ، کیفیت محصولات برای صادرات،منایع پایدار آب و تشکیل تعاونی ها حائز اهمیت است . وی افزود:اگر زیر ساخت ها برای طرح های فوق فراهم است باید در اولویت کار قرار گیرد ضمن اینکه طرح ها باید عملیاتی و اقتصادی باشد. شجاعی خاطرنشان کرد:در اجرای طرح ها و پروڗه ها نباید خود را حلقه های جدا از یکدیگر تصور کرد زیرا اتصال این حلقه ها موجب هم افزایی بیشتر خواهد شد.

وی در ارتباط با حوزه کشت زعفران نیز گفت:تشکیل تعاونی های جدید در حوزه کشت زعفران با تاکید بر انسجام مردمی ساماندهی تعاونی ها و مبتنی بر برنامه و زمانبندی می تواند کمک شایانی را به این حوزه داشته باشد. شجاعی افزود:حلقه های اجرا شدن طرح های حوزه کشت زعفران باید شامل کشت مکانیزه،بسته بندی،رعایت استانداردها، بازاریابی و صادرات باشد.

وی اظهار داشت :داشتن ارتباط بین المللی لازمه کار صادرات محصولات است و هر فردی به تنهایی نمی تواند اقدام به انجام این کار داشته باشد بنابراین آموزش،پیگیری و عملیاتی کردن در این طرح ها بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود. شجاعی تاکیدی بر عملیاتی شدن مصوبات داشت و گفت:کارها باید در زمانبندی خود اجرایی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز