حضور استاندار خراسان شمالی در جمع دانشجویان بسیجی و گروه های جهادی

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۳:۵۲:۳۳
کد خبر: ۸۸۵۸۲۵
حضور استاندار خراسان شمالی در جمع دانشجویان بسیجی و گروه های جهادی
استاندار خراسان شمالی گفت: برای انجام کارها و پیشبرد برنامه های توسعه ای باید مردم پای کار بیایند و این میزان مشارکت مردمی در طرح ها و برنامه های اجرایی می تواند یک شاخص ارزیابی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در جمع مسئولان استان و شهرستانی، گروه های جهادی مستقر در دهستان حصارچه و مردم این دهستان در شهرستان راز و جرگلان، اظهار داشت: پیچیدن یک نسخه واحد برای حل مشکلات کشور قابل قبول نست چرا که شرایط استان ها و در سطوح پایین تر، روستاها با یکدیگر متفاوت است و نیازمند نسخه توسعه ای مجزا هستند.

دکتر شجاعی افزود: مردم معطل فکر کردن ما نیستند چرا که ما به موجب ابلاغی که گرفتیم وظیفه داریم مشکلات آنان را با اجرای برنامه ها حل کنیم.

وی با بیان اینکه از بس کار نمی کنیم مجبوریم کار کردن را اقدام جهادی بنامیم، افزود: به رغم اینکه همه پای کار هستیم و تلاش می کنیم اما مردم ناراضی هستند که عدم مشارکت و هم افزایی در امور و وجود موازی کاری ها دلیل این نارضایتی هاست.

دکتر شجاعی گفت: در استان تلاش کردیم فرهنگ انسجام، هم افزایی و وحدت را برقرار کنیم که این فرهنگ امروز سند افتخاری برای خراسان شمالی است که هدفش خدمت شبانه روزی به مردم در چارچوب نظام است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود از اقدامات و نگاه جهادی سپاه پاسداران استان برای کاهش محرومیت ها قدردانی کرد و افزود: امروز بار معنایی خدمات سپاه افزایش یافته است و دامنه خدماتش روز به روز گسترده تر می شود.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: شنیدن نام سپاه در زمان جنگ معانی بلندی مانند رزمنده، ایثارگر، جانباز و شهید را در ذهن ایجاد می کرد و امروز با تدبیر مقام معظم رهبری از دل سپاه ، بسیج پزشکی، اساتید و دیگر بخش ها به وجود آمد و بعد از چهل سالگی انقلاب اسلامی عظمت، اقتدار و سربلندی به معانی سپاه افزوده شده است.

دکتر شجاعی تصریح کرد: سپاه مسیر، راهبرد و راه مشخصی دارد که همین امر باعث شده تا اقداماتش با برنامه ریزی و جهادی و موثر باشد.

وی با تاکید بر استمرار فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم استان خطاب به این گروه ها مطرح کرد: مشکلات و فرهنگ روستاهای استان با یکدیگر متفاوت است بنابراین کارهای تخصصی انجام دهید و از پرداخت به امور تکراری بپرهیزید.

دکتر شجاعی گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در ده سال اخیر اقتصاد مقاومتی است و از شما گروه های جهادی خواستارم نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشید و برای توانمندسازی مردم روستایی جهت ایجاد اشتغال پای کار بیایید.

وی خاطر نشان کرد: باید با تشکیل صندوق ها و تعاونی ها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و آموزش نیروی انسانی ماهر در مناطق روستایی، مردم خود بتوانند ایجاد اشتغال داشته باشند و در ادامه با بهبود وضعیت درآمدی و معیشتی مایحتاج خود را تهیه کنند.

دکتر شجاعی خطاب به گروه های جهادی مستقر در منطقه تاکید کرد: در بحث کاهش نرخ بیسوادی و توانمندسازی جامعه روستایی برای ایجاد اشتغال برنامه داشته باشید.

دکتر شجاعی همچنین بر فعالیت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان استان در قالب گروه های جهادی تاکید کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی به وضعیت خدمات رسانی به سیل زدگان استان اشاره کرد و گفت: در این رابطه بنیاد مسکن تعهد کرد ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بسازد و دولت نیز متعهد به تامین بودجه آن شده است.

وی در خصوص مشکلات مردم در حوزه کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نیز خواستار برآورد نیازها توسط دانشگاه علوم پزشکی و انجام کمک های لازم در این خصوص شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز