در هفته دولت امسال ، با رویکردی متفاوت انجام می شود؛

حذف نمایشگاه، تشریح خدمات دولت در رسانه های خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۴:۲۱
کد خبر: ۸۸۶۸۹۲
حذف نمایشگاه، تشریح خدمات دولت در رسانه های خراسان شمالی
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان گفت: برای بیان خدمات دولت نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست و می توان از ظرفیت بالای رسانه های و فضای مجازی بیشترن بهره را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علی قلیزاده در کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان با بیان اینکه ارزیابی ها از برگزاری نمایشگاه در سالهای گذشته نشان می دهد که نمایشگاه ها با صرف هزینه هایی برگزار می شدند و مخاطب کمی داشتند ؛ افزود: یکی از وظایف ذاتی روابط عمومی در دستگاه های دولتی ، اطلاع رسانی شفاف و به موقع از خدمات دولت و تشریح آن برای مردم است ولی باید سعی داشت خدمات دولت به شیوه خلاقانه و هنرمندانه در خراسان شمالی از طریق رسانه ها بیان شود.

وی سخنرانی فرمانداران تمام شهرستان ها پیش از خطبه های نماز جمعه،حضور معاونان استاندار و فرمانداران در صداوسیما و تشریح خدمات دولت و اطلاع رسانی نشست های خبری دستگاه های اجرایی از اهم برنامه های هفته دولت دانست و به استناد سخن مقام معظم رهبری "روابط عمومی ها مردم را دلگرم کنند" تصریح کرد:این حق مردم دارند که اقدامات نظام جمهوری اسلامی را بدانند و نسبت به عملکرد آنان آگاهی های لازم را داشته باشند. در این کمیته که اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی هم هم حضور داشتند؛

قلیزاده زبان هنر را بهترین وسیله برای بیان خدمات دولت دانست و افزود: با زبان هنر به صورت خلاقانه و ابتکارانه و در قالب موشن گرافیک ، اینفوگرافی ، پوستر و ارایه نمایش با هدف ایجاد نشاط اجتماعی می توان به تشریح و خدمات دولت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد:از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی انتظار داریم به تشریح خدمات دولت در ابعاد گسترده تر بپردازند و یا اینکه تشریح خدمات دولت را می توانند به نشریات مکتوب واگذار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه، بر هماهنگی و هم افزایی در تریبون های مختلف با رویکرد همگرایانه برای معرفی هر چه بهتر خدمات دولت تاکید کرد. حسین فرخنده دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی، انجام تبلیغات محیطی، تبیین برنامه ها در نشست های خبری، تبیین خدمات دولت در رسانه ها، تهیه تیزرهای تبلیغاتی، پوشش های خبری و... را از مهمترین موارد در دستور کار برای معرفی خدمات دولت به مردم بیان کرد. وی اظهار کرد: شب های فرهنگی ایران و ترکمنستان، جشنواره فرهنگ علوی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر کوتاه، دیدارهای مردمی، برپایی نمایشگاه های هنری توسط هنرمندان و ... همزمان با هفته دولت در استان برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد روابط عمومی در استانداری پیوند هنر و رسانه است این موضوع را به فال نیک گرفت و گفت با برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه اینفوگرافی دانش و تخصص کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان را می‌توانیم در این مباحث ارتقا دهیم .

وحید نمازی افزود: حوزه هنری می تواند در توانمند کردن روابط عمومی ها در بحث گرافیکی و مسلط شدن به زبان هنر کمک کند.

گفتنی است متفاوت برگزار کردن برنامه های هفته دولت،برگزاری نمایشگاه خدمات دولت به صورت خلاقانه ،ارایه نماهنگی از خدمات دستگاه های اجرایی استان ، فراخوان عکاسان با هدف نمایش تصویری از خدمات دولت و مسوولان،برگزاری شب های فرهنگی در تمام شهرستانها و واگذاری نمایشگاه خدمات دولت از طریق رسانه ها از اهم مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز