دادستان کل کشور:

قوه قضاییه در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۸:۵۷
کد خبر: ۸۸۶۸۹۶
قوه قضاییه در مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد
دادستان کل کشور گفت:امروز مبارزه با فساد وظیفه همه ماست چه فساد اقتصادی چه فساد اخلاقی و چه فساد های دیگری که کم و بیش در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با تبریک دهه امامت و ولایت و تقدیر و تشکر از استاندار خراسان شمالی و نماینده ولی فقیه و همه مدیران استان اظهار داشت :در مبارزه با فساد در همه سطوح، آن‌گونه که باید موفق نبودیم و دلیلش همین پرونده‌های حوزه قضا است.

وی افزود:اما در نظام جمهوری وظیفه همه مدیران است که از همه سطوح با فساد مبارزه کنند زیرا امروز در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت و انجام ماموریت در مسیر عدالت متوجه مسئولین و مقامات است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد :بخش عمده ای از فساد هایی که امروز در جامعه می‌بینیم به ضعف مدیریت و عدم نظارت مدیران بر می گردد واین درحالیست که عدالت یک عنصری برای همه بشریت در همه دوران است.

وی خاطرنشان کرد:در نظام جمهوری اسلامی مدیر در هر حوزه‌ای که مدیریت می کند در مسیر عدالت باید حرکت کند و امروز همه ما وظیفه داریم در هر سنگر و جایگاهی که هستیم عادلانه حرکت کنیم.

وی افزود: عده‌ای در داخل و خارج از مرزها تلاش می‌کنند فساد را در جامعه و در سطح کشور گسترده جلوه دهند که واقعاً کمال بی صداقتی و بی انصافی است زیرا در کشور شاهد مجموعه خدمات خوب مدیران پاک دست هستیم.

دادستان کل کشور گفت: زمانی که یک پرونده توسط مدیر خائن به وجود می‌آید زحمات مدیران خدوم و صادق را زیر سوال می بردهر چند این موضوع در ادارات گسترده نیست ولی همین مقداری هم که هست برای نظام جمهوری و مدیرانی که باید در مسیر عدالت حرکت کنند زیاد است. حجت الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به مدیران و مسئولان خراسان شمالی گفت:اینکه یک مدیر نسبت به زیرمجموعه کوتاهی کرده چرا باید شاهد این پرونده‌ها باشیم که منشأ این همه پرونده ها بانک‌هاست اگر مدیران و بانک ها نظارت بر منابع کنند و تسهیلات را به افراد شایسته بدهند شاهد چنین پرونده‌های فسادی نخواهیم بود.

وی افزود:از مدیران انتظار داریم تلاش کنند بر زیر مجموعه خود نظارت کنند. وی ادامه داد:دستگاه قضایی امروز با انبوهی از پرونده‌ها متاسفانه مواجه است که برای نظام و جامعه ما این تعداد پرونده فساد مالی قابل قبول نیست و باید به حداقل برسانیم و قوه قضاییه در راستای تکلیفی که دارد در مقابل این فسادها کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت : قوه قضاییه بر اساس وظایف و تکالیفی که دارد در مسیر عدالت و بر اساس قانون برخورد می کند و در هر مقام و وابسته به هرجایی که باشد از نظر قوه قضاییه تفاوتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:آمار جرایم رایانه ای در کشور رو به افزایش است که امروز فضای مجازی فضای آلوده است که قوه قضاییه کشور مبارزه با فساد اخلاقی در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده و در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز