همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری تقویت می شود

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۳:۴۳:۵۷
کد خبر: ۸۸۷۵۷۲
همکاری های دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در حوزه گردشگری تقویت می شود
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به برنامه های مشترک با استان سیستان و بلوچستان به منظور توسعه گردشگری، گفت: تفاهم نامه هایی در این زمینه خواهیم داشت که به معرفی ظرفیت های گردشگری هر دو استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی کاظمی در نشست مشترک فعالان گردشگری این استان و استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با پیوستن به پویش ملی سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم، برای هرگونه همکاری های مشترک در راستای توسعه گردشگری دو استان، آمادگی داریم.

کاظمی از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان در خانه صنایع دستی بجنورد خبر داد و از پیشنهاد برگزاری تورهای آشناسازی برای راهنمایان و دفاتر گردشگری در سیستان گفت و ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه را بسیار خوب توصیف کرد.

وی ضمن برشمردن برخی از ظرفیت های گردشگری استان خراسان شمالی، عنوان کرد: تنوع فرهنگ و اقوام و نیز تنوع آب و هوایی در استان از مزیت ها و نقاط مثبتی است که با معرفی به مردم دیگر استان ها در رونق گردشگری اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که ایران خود را بیشتر بشناسیم و بشناسانیم، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان سرزمین ناشناخته ای است با جاذبه های گردشگری جالب توجه و به خصوص مردمانی میهمان نواز که اگر این پتانسیل ها فعلیت پیدا کنند به تنهایی می تواند چرخ اقتصاد منطقه را به گردش درآورند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر فعال سازی کمیته ای مشترک با حضور انجمن دفاتر و راهنمایان گردشگری و نیز مسئولان و مدیران حوزه گردشگری دو استان، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن تفاهم نامه هایی که در این زمینه امضا می شود، پویش ملی راه اندازی شده برای تمام استان ها دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به گوشه ای از جاذبه های این استان برای انتخاب به عنوان مقصد سفر، گفت: امروز باید وابستگی به اقتصاد نفتی را کاهش دهیم و اگر فانوس گردشگری دریایی را در ایران روشن کنیم، شاهد تنوع بخشی منابع درآمدی و رونق اقتصادی خواهیم بود.

مجتبی میرحسینی با بیان اینکه بخش اصلی احیای تمدن دریایی که پیشینه ای تاریخی در ایران زمین دارد، با بهره گیری از گردشگری به دست می آید، افزود: در پویش ملی سیستان را ببینیم، بلوپستان را بشنویم، 26 اقدام ملی، 15 اقدام استانی و 3 اقدام بین المللی را دنبال می کنیم.

وی عنوان کرد: گردشگری در سیستان و بلوچستان به سمت مردمی شدن حرکت کرده است که این مهم، پایداری در صنعت گردشگری را به دنبال خواهد داشت و ما نیز تلاش می کنیم این جریان را در دیگر استان ها معرفی کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه گردشگری استان سیستان و بلوچستان و نمایندگانی از دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری خراسان شمالی برگزار شد، نقطه نظرات اعضای حاضر در نشست در راستای همفکری به منظور برگزاری تورها، تعریف مقاصد جدید گردشگری و... بیان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز