استاندار؛

خراسان شمالی برای توسعه نیاز به دلسوزان عملگرا دارد

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۳:۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۸۸۵۹۴
خراسان شمالی برای توسعه نیاز به دلسوزان عملگرا دارد
استاندار خراسان شمالی گفت: این استان برای توسعه نیاز به دلسوزان عملگرا دارد که بتوانند در مسیر توسعه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در جشن فرهنگی ایران و ترکمنستان که در پانزدهمین سالروز تاسیس استان  برگزار شده بود ، با خیر مقدم به نمایندگان کشور دوست و همسایه ترکمنستان در این جشنواره، اظهار داشت: استان خراسان شمالی با تلاش ها و زحمات عده ای که دلسوز این خطه بودند ۱۵ سال قبل تبدیل به استان شد و توسط مسئولان مختلف گام های اساسی برای رشد و توسعه استان برداشته شد که جای قدردانی دارد.

دکتر شجاعی افزود: اما هنوز خراسان شمالی در جایگاه مناسب قرار ندارد و بنده اعتقاد دارم ایجاد جایگاه مناسب نیاز به برنامه ریزی، تلاش و کوشش دارد که محوریت آن مردم و به ویژه جوانان استان هستند.

دکتر شجاعی در ادامه با اشاره به تنوع قومیتی و مذهبی و داشتن بیش از ۳۰۰ کیومتر مرز مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، تصریح کرد: در این استان آرامش برقرار است که این آرامش نشانه شعور و بالندگی مردم استان است که اجازه می دهد ما به کار بپردازیم.

وی گفت: با قرار گرفتن تمامی اجزای حاکمیت نظام کنار یکدیگر می توانیم برای مردم مفید باشیم.

دکتر شجاعی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مردم استان گفت: در مسابقه پیامکی با عنوان "من اگر استاندار خراسان شمالی بودم" می توانید بگویید چه کارهایی هم نباید انجام شود که بسیاری از کارهایی که صورت می گیرد مانع توسعه است.

دکتر شجاعی افزود: ستاد مردمی توسعه استان که با تمام وجودشان دلسوز استان بوده اند هنوز باید برای توسعه استان بمانند و ستادهای مردمی شهرستان هم ایجاد شده تا توسعه در همه شهرستانها با مشارکت مردم صورت گیرد. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مطرح کرد: همانگونه که ما در خانواده دلسوز فرزندانمان هستیم بنده همان حس و تعصب را نسبت به مردم، فرزندان و والدین استان دارم و از مسئولین استان خواسته ام با همین نگاه در ادارات حضور یابند.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: در استان عده ای از برگزاری اینگونه جشنواره ها یا جشنواره صدا و سیما، برقراری رشته های ورزشی، توسعه فرهنگ، هنر و یا اقتصاد لذت می برند که تمامی این موارد نیاز است.

دکتر شجاعی گفت: هرفردی با هر برندی و تابلویی مخالف فعالیت و تلاش های توسعه مدار باشد دلسوز استان نیست چرا که دلسوز استان فردی است که گام بردارد.

وی ادامه داد: تنها صحبت کردن هنر نیست و ایراد گرفتن آسانترین کار در دنیاست .

دکتر شجاعی خطاب به مردم استان گفت: صاحب یک فرزند بزرگتر به نام خراسان شمالی شده اید و بدانید نگاه صرفا شهرستانی مانع توسعه است و باید دلسوزی های شهرستانی جمع شود و برای رفاه مردم استان گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: اطمینان دارم با نگاه خوبی که مردم استان دارند و دلسوزانی که در سطح کشور داریم می توان شعارهای دولت و ریاست محترم جمهور و نگاه بلند رهبر که "خراسان شمالی با توجه به ظرفیت هایش می تواند در ردیف ۱۰ استان برتر باشد" ، تحقق یابد.

دکتر شجاعی افزود: در این چند ماهه در برخی شاخص ها خراسان شمالی در رتبه های سوم و چهارم کشوری قرار گرفته است که باعث تعجب مسئولین کشوری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز