احداث مجموعه ۷ هزارتنی تولید آهن اسفنجی تکمیل کننده چرخه فولاد اسفراین

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۳:۳۸:۱۹
کد خبر: ۸۸۸۶۲۱
احداث مجموعه ۷ هزارتنی تولید آهن اسفنجی تکمیل کننده چرخه فولاد اسفراین
مقام عالی دولت در شهرستان اسفراین از بهره برداری ۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اسفراین به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: از ۶۹ پروژه قابل بهره برداری در هفته دولت ، ۶۴ پروژه در بخش دولتی و ۵ پروژه مربوط به بخش خصوصی است که برای ۱۶۰۶ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه پارک بانوان اسفراین از اعتبارات شهرداری و آسفالت معابر ۳۰ روستا تا پایان سال با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن، از پروژه هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسند .

رستمی همچنین از دریافت مجوز مجموعه ۷ هزار تنی ذوب ضایعات و تولید آهن اسفنجی در مجاورت شرکت تولیدی فولادآلیاژی کیمیای صبا به منظور تکمیل زنجیره فولاد خبرداد و گفت: مجوز این مجموعه توسط شرکت دانش بنیان پارس تکین آهن پیگیری شده است .

فرماندار اسفراین با اشاره به توجه ویژه به توسعه بخش گردشگری اقتصادی در شهرستان اسفراین بیان داشت : بهره برداری از دو کمپ گردشگری در کنار ارگ تاریخی بلقیس و برگزاری جشنواره عسل در دهکده گردشگری روئین از برنامه های هفته دولت در حوزه گردشگری است.

وی از خرید ۳۲۰ میلیون تومان تجهیزات و لوازم پارک ها توسط شهرداری ها برای مناطق کم برخوردار شهرستان خبر داد و گفت: از طریق سازمان اجتماعی کشور جهت توانمندسازی افراد و رعایت عدالت در توزیع امکانات برای مناطق حاشیه ای شهرستان این تجهیزات خریداری شده است .

رستمی خاطر نشان کرد: با پیگیریهای انجام شده ۷ میلیاردو ۱۴۶ میلیون تومان اعتبار به بخش های مختلفی از جمله اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی ، بازسازی دیوار ساحلی بیدواز و لایروبی رودخانه ها اختصاص یافت که ۵۰ درصد این اعتبار جذب شده است.

بنا به گفته رستمی از ۱۵ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته به مناطق سیل زده شهرستان، ۳۲۱ واحد بهره مند شده اند که ۲ میلیارد و ۳۳۱‌ میلیون تومان این تسهیلات بلاعوض بوده و برای ۱۱۱ نفر پرداخت شده است .

وی در ادامه به اعتبارات جذب شده در سفر ریاست جمهوری به استان برای شهرستان اشاره داشت و گفت: پروژه ایستگاه راه آهن جوین-اسفراین با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از پروژه های کلان شهرستان است که در سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی اعتبار آن جذب شده است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی از محل ماده ۱۱ و ۱۲ برای پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین ، جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی تکمیل کتابخانه مرکزی اسفراین ، تخصیص ۳ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بلوک زایمانی اسفراین و بهره برداری از مجموعه های ورزشی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از دیگر اعتبارات جذب شده در سفر مقامات کشوری به شهرستان اسفراین است.

رستمی در پایان از تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل روشنایی تونل محور اسفراین به بجنورد و یک کیلومتر مسیر بعد از آن خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده این پروژه انجام خواهد شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز