معاون استاندار:

اقدامات دولت تدبیر و امید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۷:۲۲:۱۶
کد خبر: ۸۹۱۱۶۶
اقدامات دولت تدبیر و امید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات و تلاش های دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری موجب شد تهدیدها و تحریم های ددمنشانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرصت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علی بیگ زاده در آیین تکریم و معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی استان اظهار داشت: در شرایط ویژه کنونی کشور که دشمنان نظام یک جنگ تمام عیار اقتصادی را راه اندازی کرده اند اما با اقدامات و تلاش های دولت تدبیر و امید و ورود نخبگان و دانشگاهیان این تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.

بیگ زاده افزود: افزایش تولید بنزین از ۵۱ میلیون لیتر به ۱۱۰ میلیون لیتر، ایجاد یک تصفیه خانه فاضلاب شهری هر ۴۰ روز، ایجاد یک تصفیه خانه آب شهری هر ۹۰ روز، آبرسانی به ده هزار و ۱۵۸ روستا، هر هفته آبرسانی به بیش از ۳۰ روستا، اتصال بیش از پنج هزار و ۴۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات، و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه های بهداشت و درمان از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در سال های گذشته می باشد.

وی گفت: بنابر پیش بینی ها باید جمهوری اسلامی ایران هدر سال ۱۴۰۴ به رتبه یک تولید علم منطقه دست می یافت اما این هدف گذاری ده سال زودتر محقق شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال ۵۱۶ پروژه در بخش دولتی و خصوصی با هزینه کرد افزون بر ۲۴۶ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان در خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

بیگ زاده تصریح کرد: علت نامگذاری هفته دولت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و با هنر بود که دوره کاری آنان کوتاه بود اما خدمات برجسته و رفتارهای مطلوب آنان در دوران مبارزات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به عنوان یک الگو و سرمشق برای دولتمردان اعلام شد.

علی بیگ زاده گفت: مردمی بودن، ساده زیستی، متانت، دردآشنا بودن از ویژگی های برجسته این دو شهید بزرگوار بود که توانستند با تلاش خود زمام امور را به دست بگیرند.

بیگ زاده در ادامه سخنان خود افزود: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که برای تحقق اهداف ستاد انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی باید تحقیقات کاربردی و مسئله محور داشته باشد و همچنین باید تا مرحله صنعتی و نیمه صنعتی شدن طرح ها را دنبال کند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از زحمات رضا شاهین فر قدردانی و محسن رحمانی به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان خراسان شمالی معرفی شد.  

 

نظر شما