وزارت بهداشت، پیشرو در اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۷:۰۷:۴۵
کد خبر: ۸۹۳۴۷۱
وزارت بهداشت، پیشرو در اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر
مدیر برنامه ملی پزشک خانواده در جمعیت روستایی و شهری وزارت بهداشت گفت: بیشترین خدمات آیین نامه ساماندهی عشایر توسط وزارت بهداشت ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر بابک فرخی در گردهمایی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرق کشور که با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت عشایری در کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه ویژه دکتر نمکی وزیر بهداشت، برنامه های خوبی در حوزه عشایر کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: چهار گردهمایی در شهرکرد برای عشایر جنوب غرب، ارومیه برای عشایر شمال غرب، همدان برای عشایر مرکز کشور و بجنورد برای عشایر شرق و شمال شرق کشور برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزش به عشایر، سلامت دهان و دندان، پیگیری بیمه سلامت توسط معاونت درمان وزارت با سایر ارگان ها از برنامه هایی است که برای عشایر در دست پیگیری و اجرا است.

دکتر فرخی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به جمعیت عشایر از روستانشینان متفاوت است، افزود: خدمات رسانی به دلیل کوچ عشایر هزینه بیشتری دارد.

وی با تاکید بر پیش بینی منابع مالی پایدار برای موفقیت در اجرای برنامه های مرتبط با این حوزه، گفت: مصوبات مربوط به وزارت بهداشت و سایر ارگان ها، برای تصویب به هیئت دولت تقدیم شده است.

مدیرکل ساماندهی امور عشایر کشور نیز در این گردهمایی اظهار کرد: وزارت بهداشت نگاهی جدید را به جامعه عشایر کشور آغاز کرده که گامی ماندگار است.

سیاوش احمدی با اشاره به اینکه وظیفه مان تسهیل گری در ارائه خدمات به عشایر است، ادامه داد: 75 درصد درآمد عشایر متکی بر دامداری است و امروز 1.8 درصد جمعیت کشور را عشایران تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: عشایر کشور در 552 طایفه مستقل ساماندهی شده اند که عمده آن ها در زاگرس و شرق کشور مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه پنج هزار و 349 خانوار عشایری در استان داریم، افزود: 3.5 درصد جمعیت خراسان شمالی را عشایر تشکیل می دهند.

محمدرضا قلی پور با اشاره اینکه ارتقای شاخص های بهداشتی عامل توسعه است، ادامه داد: 30 درصد از عشایر استان از آّب لوله کشی و 70 درصد به صورت تانکر آبرسانی سیار می شوند.

وی تصریح کرد: در تامین آب آشامیدنی سالم برای عشایر استان، دانشگاه علوم پزشکی همکاری بسیار خوبی دارد.

وی بهسازی چشمه های عشایری را از دیگر اقدامات مشترک این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی خواند و گفت: در فصل ییلاق و قشلاق در صورت نیاز تیم های پزشکی با همکاری دانشگاه به مناطق مختلف کوچ عشایر اعزام می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز