افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در حمایت از ایتام

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۵۴:۰۲
کد خبر: ۸۹۳۶۲۵
افزایش ۳۰ درصدی مشارکت مردم در حمایت از ایتام
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد از افزایش 30 درصدی مشارکت مردم در کمک به کودکان یتیم و محسنین طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علیرضا عسگریان در حاشیه بازدید از پایگاه های جشن عاطفه های استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون 640 هزار حامی حمایت از کودکان نیازمند تحت حمایت این نهاد را برعهده دارند، افزود:  هم اکنون300 هزار فرزند محسنین و ایتام تحت  کمیته امداد وجود دارند که 148 هزار نفر آنان خاصه یتیم هستند.

وی میزان متوسط دریافتی هر یتیم را در ماه 200 هزار تومان اعلام و تاکید کرد: این رقم در  سال 98 به رغم مشکلات اقتصادی مردم به 250 هزار تومان افزایش داشته است که به این ترتیب  رشد 25 درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد  همچنین میزان دریافتی فرزند محسنین در ماه را  نیز 113 هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر این رقم نیز با همکاری نیکوکاران عزیز  به140 هزار تومان افزایش داشته است که در این حوزه نیز رشد 25 درصدی داریم.

وی در ادامه به تشریح میزان کمک های مردمی در برنامه های مناسبتی این نهاد در سال 98 اشاره کرد و گفت:  در جشن نیکوکاری مقارن با سال جاری، 62 درصد مشارکت های مردمی نسبت به سال های گذشته آن افزایش داشته است.

عسگریان همچنین به میزان مشارکت مردم در حادثه سیل اخیر اشاره کرد و  اضافه کرد: 320 میلیارد تومان در حادثه سیل در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد کمک شده است که تمامی آن برای سیل زدگان هزینه شده است.

وی به افزایش مشارکت مردم در جشن رمضان و عید قربان سال جاری اشاره  و تصریح کرد: در ماه رمضان امسال 230 هزار بسته غذایی به ارزش 200 هزار تومان  بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد  تقسیم شد و همچنین  کمک های مردمی در عید قربان سال جاری نیز 64 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد پیش بینی کرد:  در جشن عاطفه های سال جاری نیز کمک ها  50 درصد افزایش خواهد داشت.

عسگریان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری در سال جاری نیز گفت:  بیش از ۶۰۰ مرکز نیکوکاری طی سال جاری در کشور ایجادشده که ۱۵۰ مورد آن در حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های خواهران سراسر کشور مستقرشده است.

وی  تاکید کرد: جابجایی کمک‌های مردمی از شهر و استان به منطقه‌ای دیگر خلاف قانون  و شرع است و مبالغ جمع‌آوری‌شده در هر شهر و استانی در همان محل هزینه و به‌دست نیازمندان می‌رسد.

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز