نماینده ولی فقیه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه ... خدمات گسترده بهداشت و درمان با گذشته قابل قیاس نیست

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۴:۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۹۵۳۲۷
نماینده ولی فقیه در دیدار با اعضای هیئت رئیسه ... خدمات گسترده بهداشت و درمان با گذشته قابل قیاس نیست
اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این دیدار تحریم را حربه و سنت دشمنان اسلام از زمان عاشورا با ایجاد محدودیت در دسترسی به آب نامید و گفت: امروز نیز دشمنان با تحریم می خواهند دست مردم را از خدمات تمام حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان کوتاه کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: خدمات گسترده ای در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه شده که با گذشته قابل قیاس نیست، اما دشمنان با تحریم می خواهند به این بخش ضربه بزنند.

وی تحریم را سنت دیرینه دشمنان اسلام خواند و ادامه داد: در عاشورا شمر و یزید با تحریم آب و به راه انداختن جنگ روانی امت اسلام را علیه حق تحریک کردند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در صدر اسلام با تحریم اقتصادی و اجتماعی پیامبر اسلام قصد ضربه زدن به دین خدا را داشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز اسلام هراسی دشمنان باعث شده کشورمان را در زمینه های مختلف تحریم کنند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: البته این تحریم ها خدمات بیشمار نظام که نمونه آن در حوزه بهداشت و درمان مشاهده می شود را زیر سوال نمی برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حوزه بهداشت و درمان را بسیار حساس خواند و با تاکید بر برنامه ریزی و اولویت بندی در تخصیص اعتبارات، یادآور شد: حوزه بهداشت و درمان حیاتی است و باید در اولویت اعتبارات کشور دیده شود.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: بنا به نگاه مقام معظم رهبری باید بودجه کشور متوازن دیده شود و آن بخش هایی که منجر به اصراف بوده یا در اولویت نیست، حذف شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این وضعیت اقتصادی کشور لازم است بخش خصوصی با وارد شدن به میدان به کمک دولت بشتابد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار در دانشگاه علوم پزشکی به گونه ای است که به صورت مستقیم مردم با دانشگاه در ارتباط هستند، تصریح کرد: خدمات دانشگاه را همه می بینند و انتظار می رود روند خوبی که در پیش گرفته شده ادامه یابد.

حجت الاسلام یعقوبی ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی و جامعه پزشکان استان، خطاب به مسئولان این حوزه گفت: سنگ صبور مردم باشید تا مشکلات با یاری خداوند مرتفع شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت نماینده ولی فقیه از مجموعه دانشگاه به افتتاح چندین پروژه در سفر هیات دولت به استان اشاره کرد و افزود: با افتتاح دانشکده دندانپزشکی در این سفر، این مرکز منشاء خدمات فراوانی به مردم خواهد بود.

دکتر سید احمد هاشمی بهره برداری از پروژه مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی در بجنورد، مرکز زایمان یکهزار و صدمتری باغلق با همکاری بنیاد علوی و اجرای طرح هایی در سایر شهرستان های استان را از برنامه های آتی دانشگاه برای افتتاح عنوان کرد.

وی با بیان اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه از نظر تخصیص اعتبار نیازمند حمایت و پشتیبانی است و انتظار می رود با حمایت های لازم، خدماتی که به مردم ارائه می شود، توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت برنامه های بسیار خوبی در سطح روستاها از جمله پزشک خانواده و دندانپزشکی اجرا شد، تصریح کرد: دانشگاه به دنبال ادامه مستمر این خدمات است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تیم کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از اعضای هیئت رئیسه تا کارکنان به دنبال ارائه خدمات با کیفیت هستند، اضافه کرد: بهداشت و درمان حوزه ای هزینه بر است که در شرایط فعلی به دنبال مدیریت و صرفه جویی ویژه در هزینه ها هستیم.

دکتر سید احمد هاشمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از نقاط و روستاهای استان مانند راستقان، اینچه و غیره نیاز به راه اندازی مراکز درمانی و یا بازسازی و تعمیر دارند، اظهار کرد: امید است با بهره مندی از اعتبارات سفر رئیس جمهور طرح های پیشنهادی دانشگاه به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: در این سفر با ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی توسط بخش خصوصی و توسعه بیمارستان پورسینای آشخانه که مراجعان بیشماری داشته و در مسیر تردد مسافران گرگان به بجنورد است، موافقت شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز