دو رشته مقطع دکتری به رشته های تحصیلی دانشگاه بجنورد افزوده شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۰:۴۳:۳۶
کد خبر: ۸۹۵۵۹۱
دو رشته مقطع دکتری به رشته های تحصیلی دانشگاه بجنورد افزوده شد
رئیس دانشگاه بجنورد از اضافه شدن دو رشته جدید در سال جاری به رشته های این دانشگاه در مقطع دکتری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر احمد محقر در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت:برای اولین بار این مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید در رشته های مشاوره و آموزش زبان انگلیسی دانشجو می پذیرد.

رئیس دانشگاه بجنورد افزود:علاوه بر این دو رشته،در مقطع کارشناسی نیز دو رشته با عنوان مهندسی معماری و برنامه ریزی شهری به رشته های این دانشگاه افزوده خواهد شد

دکترمحقر با اشاره به احداث خوابگاه خیرساز از سوی بنیاد 15 خرداد در این دانشگاه، افزود: طبق گفته مسئولان این بنیاد، خوابگاه خیرساز این دانشگاه تا مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسد اما نمی‌توان روی این مهم خیلی برنامه ریزی کرد.

وی گفت: کمبود فضای خوابگاهی از مهم‌ترین نگرانی‌های این مرکز بوده و این در حالیست که ظرفیت خوابگاه برای پسران 336 نفر و برای دختران 672 نفر است.

رئیس دانشگاه بجنورد افزود: همچنین 240 پسر و 720 دختر نیز در خوابگاه‌های خارج از دانشگاه ساماندهی و 500 دانشجو نیز در منازل مسکونی مستقر می‌شوند.

وی یادآورشد: طبق آمار چهار هزار دانشجو در این مرکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند که از مجموع این تعداد سه هزار و 920 نفر در مقطع کارشناسی و مابقی آنها در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود : با تاسیس اتاق صنعت در این دانشگاه، فرصت های مطالعاتی که به اعضای هیئت علمی داده می شود سبب می گردد تا براساس نیازهای صنعت در دانشگاه فعالیت کنند.

دکتر محقر افزود: در گذشته عدم اعتماد صنعت به دانشگاه نیز وجود داشته است و از طرف دانشگاه بجنورد اعلام آمادگی برای تقویت ارتباط با صنعت وجود دارد.

رئیس دانشگاه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش یکی دیگر از دغدغه های این مرکز آموزش عالی را رفت و آمد دانشجویان عنوان کرد و گفت: سرویس دانشگاه در این سال ها با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه از سوی سازمان اتوبوسرانی اقدامات خوبی برای رفع مشکل رفت و آمد دانشجویان انجام شده اما به علت کمبود ناوگان و دوری راه این مسیر بعضا با مشکلاتی مواجه شده است که هم اکنون مسیر به صورت آزمایشی تغییر یافته است و همچنین سایر شهروندان نیز می توانند همزمان از سرویسهای این مسیر استفاده کنند.

دکترمحقر با بیان اینکه محدودیت ناوگان شهری در بجنورد وجود دارد افزود: ناوگان اتوبوسرانی این شهر باید تقویت شود که به دانشگاه نیز کمک می شود.

دکترمحقر در رابطه با سلف دانشگاه بجنورد نیز عنوان کرد: افزایش فضاهای سلف در دانشگاه برای سال جاری وجود دارد و به دنبال جذب بخش خصوصی در این دانشگاه هستیم.

وی درپایان در رابطه با پرداخت وام های دانشجویی در سال گذشته بیان کرد: هزار و 26 مورد وام پرداخت شد که 438 وام تحصیلی، 157 وام مسکن، 109 وام ضروری، 300 وام تغذیه و 19 مورد وام ازدواج پرداخت شده است که در نیمه دوم به هزارو 132 فقره رسیده است.

انتهای پیام/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما