معاون عمرانی استاندار خبر داد:

جابجایی محل دفن زباله های مرکز استان/ ابلاغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۳:۲۰:۲۲
کد خبر: ۸۹۸۶۰۴
جابجایی محل دفن زباله های مرکز استان/ ابلاغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان از جابجایی محل دفن زباله های مرکز استان در آینده نزدیک خبر داد و همچنین افزود: همایش سرمایه گذاری معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف به ویژه گردشگری در آبان ماه سالجاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،رضا رجب زاده در نشست خبری، اظهار داشت: در حادثه سیل سالجاری ۸۰۰ میلیادد تومان خسارت به بخش های مختلف به ویژه زیرساخت های استان وارد شد.

رجب زاده افزود: با ارائه گزارشات و مکاتبات مجموعه مدیریت استان خسارت های ناشی از سیل جمع بندی و به مرکز ارسال شد و بازسازی ۶۵۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در سیل در هیات دولت به تصویب رسید که باید تا پایان سالجاری به اتمام برسد

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل در ۱۱ بخش مختلف استان مصوب شده است که در مرحله اول ۱۱۵ میلیارد تومان آن به دستگاه های اجرایی مربوط ابلاغ شده است و همچنین ۳۵۳ میلیادد تومان اعتبار به صورت تسهیلات پرداخت می شود.

وی خبر داد: در مرحله اول بازسازی مناطق سیل زده برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات ابلاغ شد که تا کنون ۱۹۵۱ واحد مسکونی در مرحله پی کنی، ۱۱۲۳ واحد در مرحله فوندانسیون و ۱۹۴ واحد در مرحله سقف زنی می باشد.

رجب زاده تصریح کرد: با تلاش مسئولان و همت مروم بعد از بازسازی مناطق سیل زده  اجرای کامل مصوبات هیات دولت شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ایمن به منازل مسکونی نقاط روستایی افزوده می شود.

وی اشاره داشت: بیشترین واحدهای مسکونی فرسوده مربوط به شهرستان راز و جرگلان می شود که سیل سالجاری استان دچار آسیب های فراوان شد و سهم این شهرستان در بازسازی مناطق سیل زده ۳۰۰۰ واحد مسکونی می باشد.

رجب زاده گفت: در روند بازسازی ناطق سیل زده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ازای هر واحد مسکونی ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و همچنین بیش از هزار خانواده تحت پوشش از کمک های بلاعوض حمایتی بهره مند خواهند شد.

وی خبر داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تا ۱۵ مهر ماه پرونده های متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی را به بانک های عامل معرفی کند و بانک نیز باید تا پایان مهر ماه نسبت به انعقاد قرار داد تمامی ۶۵۰۰ واحد مسکونی اقدام کند.

رجب زاده تاکید کرد: اجرای کامل مصوبه هیات دولت مستلزم به حضور مردم برای دریافت تسهیلات و بازسازی منازل می باشد که نقش رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم جهت بهره مندی از تسهیلات بازسازی حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: قطع راه های دسترسی روستایی به ویژه در شهرستان مانه و سملقان از مشکلات مهم استان در حادثه سیل بود که برای جلوگیری از بروز این مشکل در سال های گذشته اقدامی انجام نشده بود که بنا به تاکید دکتر شجاعی ارائه برنامه زمان بندی مشخص برای ایجاد پل و ابنیه فنی این راه ها در دستور کار استان می باشد.

رجب زاده افزود: برآورد ریالی اولیه برای ساخت پل ها در محورهای ارتباطی روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که باید تا دو ماه آینده طرح اجرایی و برآورد ریالی این پروژه توسط ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به اهتمام دکتر شجاعی برای حضور مسئولان مختلف کشوری در استان اشاره داشت و گفت: در سالجاری با پیگیری های استاندار شاهد حضور مسئولان مختلف کشوری به ویژه روسای قوه های مجریه و مقننه در استان بودیم که با اجرای مصوبات این سفرها مسیر توسعه استان با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

رضا رجب زاده تصریح کرد: در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی برای تکمیل ۴۴ طرح و پروژه ۹۴ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و ۳۴۵ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی اعتبار مصوب شده است که زمان اتمام این پروژه ها پایان سال ۹۹ می باشد.

رجب زاده اشاره داشا: پروژه های مصوب سفر دولت تدبیر و امید به استان مربوط به بخش های آموزش و پرورش، منابع آب، فرهنگ و گردشگری، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، رفاه اجتماعی، کشاورزی و ورزش می باشد.

وی گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان و راه آهن جوین به اسفراین دو وعده رئیس جمهور در جمع مردم استان بود که باید تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

رجب زاده عنوان کرد: برای اجرای پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان ۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ و صد میلیارد تومان در سال ۹۹ از محل منابع عمومی تامین اعتبار خواهد شد و همچنین ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال ۹۷ در سالجاری به پیمانکاران پروژه پرداخت می شود و همچنین تا پایان سالجاری ۱۰ کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی به ظرفیت های خوب سرمایه گذاری خراسان شمالی در بخش های مختلف اشاره داشت و افزود: با هدف جذب سرمایه گذار با دستور دکتر شجاعی زمان پاسخگویی دستگاه های اجرایی به استعلامات کارگروه امور زیربنایی حداکثر یک هفته می باشد.

رضا رجب زاده گردشگری را از بخش های مهم جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد و گفت: طرح جامع توسعه بخش گردشگری استان تهیه شده است و در آبان ماه سالجاری در همایش سرمایه گذاری از این طرح رونمایی و پتانسیل های استان در سایر بخش ها معرفی می شود.

وی مطرح کرد: بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در شهرستان جاحرم ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های خورشیدی خواهد بود که این ظرفیت باید به درستی به سمع و نظر سرمایه گذاران داخلی و خارجی برسد.

رجب زاده در ادامه در مورد توسعه منطقه گردشگری ایوب هم اظهار داشت: در این منطقه ظرفیت های خوبی وجود دارد که با ارائه طرح گردشگری و جانمایی سایت با مکانان مختلف خدماتی، رفاهی، اقامتگاه ها، فضاهای تجاری، گردشگری و تجاری می توانیم بهره مندی خوبی از این ظرفیت بالقوه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تنها با اعتبارات دولتی نمی توانیم بسته سرمایه گذاری ایوب را اجرایی کنیم و تاکید بر حضور بخش خصوصی به ویژه مردمی بومی منطقه می باشد.

رجب زاده همچنین به توسعه فضای آیینه خانه مفخم با هدف ایجاد فضای گردشگری اشاره کرد و افزود: طرح جامع تبدیل مجموعه آیینه خانه مفخم به یک مجموعه گردشگری کامل در دستور کار استان می باشد و این طرح با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی می شود.

رجب زاده با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در سال مالی ۹۷ هیچ اعتباری از استان برگشت نخورده است و تمام اعتبارات ابلاغی و تخصیص یافته توسط دستگاه های عمرانی به طور کامل جذب شده است.

وی یادآور شد: یکی از مطالبات مردمی استان جلوگیری از دفن زباله ها در کوه بابا موسی می باشد که استان رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و به زودی شاهد جابجایی این دفنگاه خواهیم بود.

رجب زاده خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست تاکید کرد: نقش رسانه برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا بسیار مهم است و بنده اعتقاد دارم برای مدیریت شهری باید از مشارکت مردمی بهره مند شویم.

وی گفت: طی توافقی گلستانشهر به شهرداری بجنورد واگذار شد و تا کنون به رغم محدودیت زمان و امکانات اقدامات خوبی برای ارائه خدمات به مردم انجام شده است.

رجب زاده در پایان این نشست در پاسخ به سوال آخرین وضعیت اتصال جاده قیام به دانشگاه دولتی، خبر داد: توافقات لازم با دستگاه های اجرایی مربوط در کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده است و شهرداری مرکز استان باید عملیات اجرایی این پروژه را در دستور کار خود داشته باشد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز