بیش از ۱۸۸۶۴هزار کلاس اولی وارد مدارس خراسان شمالی می شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۳:۳۳:۳۸
کد خبر: ۸۹۸۶۲۲
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت :همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۱۸۸۶۴هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس این استان می شوند که سهم شهر اسفراین۲۰۰۲ و صفی آباد ۳۵۱ نفر میباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،عصمت بدخشان معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در حاشیه نشست شورای سواد آموزی شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: نام‌نویسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از اول خرداد آغاز و تا کنون۱۸۸۶۴نفر ثبت نام شده است.

بدخشان با اشاره به اینکه ثبت نام در کلیه مقاطع آموزشی همچنان ادامه دارد؛گفت:با پیگیری فرمانداران و بخشداران و ویژه شخص استاندار خراسان شمالی تلاش خواهیم کردبرای اولین بار هیچ بازمانده از تحصیلی را در سطح کلاس اول ؛۶سال تمام نداشته باشیم.

وی از شناسایی ۱۰۴دانش آموز مانده از تحصیل در شهرستان اسفراین خبر داد و گفت:این دانش آموزان در سنین بین ۶تا۱۱سال هستند که ۹۸نفر از آنان مربوط به شهر اسفراین و ۸نفر مربوط به آموزش و پرورش حوزه صفی اباد است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش در این گفتگو گفت: مراجعه دانش آموزان پایه اول به پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط والدین الزامی بوده و به دلیل حساسیت والدین ،از همکاران سنجش خواسته بودیم با دقت نظر هر چه بیشتر سنجش را انجام دهند.  

بدخشان بیان کرد:انسداد مبادی بیسوادی را با قدرت میبندیم و با کمک به ارتقاء شاخص های سوادآموزی تلاش میکنیم دانش آموزان که در سالهای گذشته به دلایل فقر مالی ،فرهنگی و اجتماعی از تحصیل باز مانده اند را به نهاد مدرسه برگردانیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی آمار دانش آموزان استثنایی در شهرستان اسفراین را۴۴نفر اعلام کرد که این نواموزان آسیب دیده، ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی شده اند.

بدخشان در پایان گفتگو به ارتقای عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت:پوشش تحصیلی در خراسان شمالی ۹۸/۸۱ میباشد که باتحت پوشش قراردادان بازماندگان از تحصیل به کمک دستگاهای حمایتی و پوششی تلاش خواهیم کرد به ارتقا آن کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز