استاندار خراسان شمالی:

مدیران اجرایی از اختیارات خود برای توسعه گلخانه ها بهره مند شوند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۹:۵۳:۰۲
کد خبر: ۹۰۱۱۸۹
مدیران اجرایی از اختیارات خود برای توسعه گلخانه ها بهره مند شوند
استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید از سقف اختیارات خود برای توسعه گلخانه ها بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در نشستی با محوریت بررسی وضعیت گلخانه ها و آب های مرزی استان، اظهار داشت: به رغم اینکه بخش کشاورزی، پیشران اقتصادی خراسان شمالی می باشد اما وضعیت استان در بخش ایجاد و توسعه گلخانه مناسب نیست.

شجاعی ایجاد و توسعه گلخانه ها را از مباحث بسیار مهم کشور توصیف کرد و گفت: ایحاد گلخانه ها با هدف درمان کم آبی کشور برنامه ریزی شده است و اگر استان نتواند در تحقق و اداره این برنامه موفق باشد باید بخش کشاورزی استان تعطیل شود.

وی ادامه داد: در جلسات به دنبال ابراز اطلاعات، بیان مشکلات و ارائه موارد قانونی نباشید و با هدف اقدام توسعه ای با برگزاری جلسات بین دستگاهی و تقویت بدنه کارشناسی راهکارهای اجرایی ارائه دهید.

شجاعی تصریح کرد: عدم موفقیت استان در گذشته برای ایجاد گلخانه ها و شهرک های گلخانه ای مردم نیستند بلکه به دلیل مدیریت هاست بنابراین برای ایجاد و توسعه گلخانه ها نباید به مانند گذشته عمل کرد بلکه باید با هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی اقداماتی فراتر از کارهای عادی انجام داد.

وی ادامه داد: باید تمام حلقه های مرتبط را ایجاد و به یکدیگر متصل کرد و به عنوان مثال تنها با ایجاد گلخانه بدون پیش بینی بازارهای داخلی و خارجی برای فروش محصولات رونق این بخش امکان پذیر نیست و بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط باید پای کار بیایند و موانع و مشکلات را با هم افزایی حل کنند.

شجاعی با بیان اینکه کار عملیاتی گفتن و  گذشتن نیست، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف توسعه گلخانه ها باید نسبت به برگزاری نشست های تخصصی با دستگاه های اجرایی مرتبط، برآورد ریالی، ارائه برنامه زمان بندی و پیگیری مصوبات جلسات اقدام کند.

دکتر شجاعی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دلمشغولی برخی افراد در استان تنها انتصاب مدیران و فرمانداران می باشد و ما باید با هم افزایی و مشارکت جهت ایجاد زیرساخت ها و حل مشکلات اقتصادی بتوانیم بر تفکرات این افراد غلبه کنیم.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز