‌۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان‌شمالی راهی کلاس‌های درس می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۶:۱۸
کد خبر: ۹۰۱۲۸۸
‌۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان‌شمالی راهی کلاس‌های درس می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:اول مهرماه امسال 180هزار دانش آموز در 2300 آموزشگاه خراسان شمالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، عباس سعیدی در نشست خبری درجمع خبرنگاران استان گفت: امسال مقرر است 15 هزار معلم در سطح مدارس استان سازماندهی شوند که از این تعداد 13هزار و 700معلم نیروی رسمی سازمان بوده و 400معلم جدید حق التدریس و نهضتی جذب شده‌اند و مابقی نیاز هم از طریق سرباز معلم، دانشجو معلم و خرید خدمات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا 20 شهریور ماه، عملیات ثبت نام 172 هزار دانش آموز در سامانه انجام شده است، افزود: 7 هزار دانش‌آموز در 105 مرکز شبانه روزی استان جهت ادامه تحصیل ثبت نام کرده‌اند که آموزش و پرورش نیز موظف است تغذیه و اسکان دانش آموزان را تا پایان فصل امتحانات فراهم نماید. همچنین در راستای اجرای سند تحول و عدالت آموزشی 800 میلیون تومان تجهیزات بهداشتی و ورزشی در مناطق محروم و نیازمند استان توسط این نهاد توزیع گردید.

مدیرکل اموزش وپرورش خراسان شمالی از خرید 28 کانکس جهت استقرار در مناطق عشایری استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به خسارات وارد شده به مدارس عشایر در سیل اخیر، تعداد 28 کانکس برای تحصیل دانش‌آموزان عشایر استان خریداری شده و تا 15 آبان ماه تحویل می‌گردد.

سعیدی در بخش دیگر سخنان خود در باره آمادگی ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: امسال 35 فضای آموزشی جدید با 145کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است که 18 پروژه در هفته دولت افتتاح شد و مابقی آنها در اوایل سال تحصیلی جدید افتتاح می شوند.  

مدیرکل اموزش وپرورش خراسان شمالی گفت : در مجموع در سطح استان 300آموزشگاه 10 کلاسه مورد نیاز بوده که باید در بازه هفت تا هشت ساله احداث شود.

وی با بیان اینکه 67 درصد دانش آموزان استان در رشته‌های نظری و 33 درصد نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل می‌شوند، افزود: متاسفانه بین آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بازار کار تناسبی وجود ندارد که این مهم نیازمند کار بیشتر است.

سعیدی با بیان اینکه براساس آمار ثبت احوال طی سال تحصیلی جدید یک هزار دانش آموز کلاس اولی به ورودی دانش آموزان استان افزوده شده، گفت: هنوز اطلاع درستی از اینکه چه تعداد این دانش آموزان مهاجرت کرده یا خیر مشخص نیست و در انتهای آبان ماه اعلام می شود.

این‌مقام مسئول با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب ، افزود: باید براساس استاندارد دانش آموزان پایه نهم ۵۰ درصد در شاخه نظری و 50درصد هم در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ساماندهی شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: امسال 13هزار دانش آموز در استان انتخاب رشته کردند و در قالب طرح جوانه سرکلاس درس حاضر می‌شوند.

وی درپایان در رابطه با وضعیت افزایش قیمتی سرویس های مدارس استان نیز بیان کرد: پیشنهاد افزایش 18 درصدی برای سرویس ها ارائه و تاکنون به صورت رسمی بیان نشده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما