اعدام نشدن ۲ قاتل در زندان بجنورد

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۸:۵۵
کد خبر: ۹۰۱۲۸۹
اعدام نشدن ۲ قاتل در زندان بجنورد
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی گفت: ۲ نفر محکوم‌ به اعدام در خراسان شمالی طی ایام محرم با بخشش اولیای دم، از قصاص نفس رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجتبی محمدی اظهار کرد: در ایام سوگواری سالار شهیدان حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت، ۲ نفر از محکومان به قصاص نفس در زندان مرکز استان با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

وی تصریح کرد: این زندانی‌ها مربوط به حوزه قضایی راز و جرگلان و حوزه قضایی فاروج به جرم قتل عمد به ترتیب حدود ۵ و ۲ سال در زندان مرکزی بجنورد منتظر اجرای حکم اعدام بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی اضافه کرد: با پیگیری دادستان، مددکاران زندان، امام‌جمعه، معتمدین محلی، شورای حل اختلاف و اعضای کمیته صلح و سازش استان با حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده‌های مقتول با تأسی به آموزه‌های اسلامی از شکایت خود صرف‌نظر کردند و این دو نفر زندانی از قصاص رهایی یافتند.

وی تصریح کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه است که در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رئیس محترم قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره‌مند می‌شوند.

محمدی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را ازجمله اقدامات مؤثر در ایجاد اخلاق حسنه در بین زندانیان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزش معارف اسلامی ازجمله قرائت، تفسیر و حفظ قرآن کریم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش از راه دور و همچنین سوادآموزی نیز در زندان‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: مددکاران اجتماعی زندان‌ها، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان با عمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در آینده نیز همچون همیشه باهدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه به شکل مؤثرتری به ارائه خدمت بپردازند تا زمینه آزادی دیگر زندانیان نیز فراهم شود.

سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز