تاکید معاون بهداشتی دانشگاه بر تغذیه سالم و ورزش

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۳:۳۹:۰۵
کد خبر: ۹۰۳۰۵۲
تاکید معاون بهداشتی دانشگاه بر تغذیه سالم و ورزش
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه میزان مصرف نمک و عادت‌های غلط غذایی پیامدهای خطرناکی برای سلامت به همراه دارد، بر تغذیه سالم و ورزش در میان اقشار مختلف به‌ویژه بانوان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر افشین دلشاد در همایش تقدیر از مربیان و برترین‌های برنامه تربیت بدنی در کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در تالار حافظ، اظهار کرد: تغذیه نقش موثری در حفظ سلامتی دارد.

وی با بیان اینکه نسبت به میانگین جهانی مصرف نمک در کشورمان بسیار بالا است، ادامه داد: ذائقه بیشتر ایرانی‌ها شور پسند است و وقتی زبان به مزه نمک عادت کرده غذا بیمزه می شود.

وی با اشاره به اینکه با تحمل یک هفته غذاهای بدون نمک ذائقه تغییر می یابد، خاطرنشان کرد: از دیگر عادت‌های غلط جامعه، استفاده بیش از حد قند و شیرینی است.

دکتر دلشاد استفاده از روغن را از دیگر عادت‌های غلط در برنامه تغذیه دانست و افزود: روغن عامل چاقی، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی ترک ورزش را پیامد افزایش دغدغه سلامت در زندگی جوامع امروزی خواند و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از زوجین به ویژه بانوان پس از ازدواج و بارداری ورزش خود را ترک می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ورزش کردن را مانع ایجاد دیابت تیپ دو، عامل کنترل فشار خون، پیشگیری از ابتلا به سرطان و استحکام استخوان های بدن ذکر کرد.

دکتر دلشاد گفت: البته ورزش با تحرک بدنی روزانه متفاوت بوده و حفظ سلامتی بدن در گروی ورزش کردن است.

این مسئول ورزش را در اصطلاح عامیانه هفته ای سه جلسه جنب و جوش و فعالیت به میزان 20 الی 30 دقیقه تعریف کرد که عرق بدن را خارج کرده و نیاز به نفس گیری دارد.

 دکتر دلشاد در این همایش بر اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای غلط تاکید کرد و در این زمینه نقش بانوان و مادران خانواده را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: در راستای تحقق یکی از دغدغه‌های مهم وزارت بهداشت که افزایش میزان تحرک بدنی و ورزش است، طرحی در این زمینه از یکسال گذشته کلید خورد.

فرزانه اکبریانی ادامه داد: در قالب این طرح معاونت بهداشتی با  هماهنگی اداره ورزش و جوانان بجنورد چهار مربی و چهار سالن ورزشی را به صورت پاره وقت در اختیار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح معاونت بهداشتی با استقبال خوب بانوان بجنوردی همراه بود، اضافه کرد: اشتیاق به ورزش، افزایش نشاط و روحیه سلامتی، جلوگیری از اضافه ورزن و غیره از پیامدهای مثبت اجرای این طرح بود.

برپایه این گزارش در پایان همایش از مربیان ورزش، کمک مربیان و شرکت کنندگان فعال در این طرح با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز