آمادگی کمیته امداد برای توسعه اشتغال مددجویان از طریق مشارکت با صنایع

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۴۶:۲۳
کد خبر: ۹۰۴۰۱۵
آمادگی کمیته امداد برای توسعه اشتغال مددجویان از طریق مشارکت با صنایع
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از آمادگی این نهاد برای توسعه اشتغال در شهرستان شیروان از طریق مشارکت با طرح‌های کارآفرینی و صنایع تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد در دیدار با فرماندار شیروان بابیان اینکه توسعه اشتغال‌زایی مددجویان ازجمله راهبردهای این نهاد است، افزود: این نهاد آمادگی دارد با توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی این شهرستان و مشارکت با صنایع و کارخانه‌ها، برای ۲۰۰ نفر از نیازمندان شیروانی اشتغال‌زایی کند.

 وی بابیان اینکه طی شش‌ماهه امسال ۱۸۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان این شهرستان ایجادشده است، افزود: حدود هفت میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی و منابع داخلی کمیته امداد برای راه‌اندازی این طرح‌های هزینه شده است.

وی در ادامه به مقایسه عملکرد حوزه اشتغال شهرستان شیروان به نسبت مدت مشابه سال گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: طی شش‌ماهه سال گذشته ۵۴ طرح اشتغال راه‌اندازی شده بود درحالی‌که امسال اشتغال‌زایی این نهاد در شیروان بیش از سه برابر رشد داشته است.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به میزان مشارکت مردمی طی امسال اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار شهرستان شیروان طی امسال بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به محرومین این نهاد کمک کرده‌اند.

الهی راد رشد کمک‌های مردمی طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را هشت درصد عنوان کرد و افزود: در حوزه پرداخت زکات در این شهرستان نیز شاهد رشد ۱۱ درصدی کمک‌ها هستیم.

وی در ادامه به اجرای طرح هر کارمند یک حامی خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۴۳۰ یتیم و ۳۷۰ فرزند محسنین در شهرستان شیروان نیازمند کمک‌های خیران هستند.

وی یادآور شد: حامیان طرح اکرام و محسنین شهرستان شیروان امسال بیش از یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان به کودکان نیازمند شیروانی کمک کرده‌اند.

 

 

نظر شما