۲۴آتش نشان آماده در ۲۴ساعت از شبانه روز

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۷:۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۰۵۴۸۳
۲۴آتش نشان آماده در ۲۴ساعت از شبانه روز
شهردار اسفراین نگاهی به تعداد ایستگاههای آتش نشانی اسفراین کرد و اظهار نمود:اسفراین دارای ۲ایستگاه آتش نشانی و ۲۴آتش نشان همیشه اماده در ۲۴ساعت شبانه روزاست.

به بهانه هفتم تیرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی  خبرنگار برنا در گفتگویی تلفنی با شهردار اسفراین به مسائل و مشکلات اتش نشانی دیار سپهرآیین پرداخت.

خبرنگار خبرگزاری برنا روز دوشنبه در گفتگو با مهندس لعل قادری از او خواست تا هرآنچه را که لازم است درباره آتش نشانی و آتشنشانان اسفراینی بازگو کند.

*اعتبار ۳میلیارد ریالی آتش نشانی اسفراین

شهردار اسفراین :پیش بینی اعتبار ۳میلیارد ریالی جهت خرید خودرو و تجهیزات در اتش نشانی اسفراین

مهندس محسن لعل قادری گفت:در بودجه سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیون تومان جهت خرید خودرو و تجهیزات آتش نشانی اسفراین پیش بینی شده است.

*دغدغه داشتن بالابر آتش نشانی

شهردار قادری ازدغدغه و نیاز آتش نشانی شهر صحبت به میان آورد و گفت: نیاز اسفراین را به یک بالابر اتش نشانی مورد اشاره قرارمیدهم و خرید یک بالابر آتش نشانی که از دستگاهای خدمت رسان میباشد را،نیازمند به بودجه و توجه مسئولان عالی رتبه شهرستانی و استانی میدانم.

وی با اشاره به اینکه کمبود امکانات و تجهیزات از مهم ترین مشکلات اتش نشانی است؛ خاطر نشان کرد:علی رغم کمبود امکانات ،شهامت و ایثار آتش نشانان شهرداری اسفراین این کمبودها را جبران کرده است.

 *تعداد عملیات های سال گذشته و نیمه نخست سال جاری

مهندس قادری در ادامه به تعداد عملیات های آتش نشانان اسفراینی در سال گذشته به عدد۲۵۶اشاره نمود و خاطر نشان کرد:در نیمه نخست سال جاری آتش نشانان شهرداری اسفراین توانستند؛ ۲۴۵عملیات موفق را در حوزه های مختلف با موفقیت به پایان برسانند.

*آموزش و آگاه سازی

وی با بیان این‌که نکته مهم در پیشگیری از حوادث، آموزش و آگاه‌سازی مردم است، گفت: شغل آتش‌نشانی شغلی است که به صورت مستقیم با جان افراد در ارتباط است و با توجه به اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به مشاغلی مانند آتش‌نشانی اهمیت بیشتری داده شود.

*وظایف محوله گوناگون

شهردار اسفراین با بیان این مطلب که در کشور ما، وظیفه آتش‌نشانی فقط به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: وظایفی مانند مقابله با هرگونه آتش‌سوزی، نجات محبوس‌شدگان در زیر آوار ساختمان، خودروی تصادفی، آسانسور، مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام و درخت از ارتفاع و احتمال خطر برای شهروندان، نجات سقوط کنندگان در چاه، کانال آب اشاره کرد.

*گرامیداشت یاد شهداء

مهندس محسن لعل قادری که خود یادگار  و فرزند شهید است با گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای آتش نشان در هفتم تیرماه سال ۵۹و همچنین شهدای ساختمان پلاسکو به گفتگوی خود با خبرنگار ما پایان داد.

بر اساس این گزارش ،هفتم مهر ماه سال ۱۳۵۹ به سبب رشادت‌های آتش نشانان در خاموش کردن آتش پالایشگاه آبادان پس از حمله هوایی ارتش بعثی عراق، به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شد.

در این حادثه که آتش نشانان در حال خاموش کردن آتش بودند، حمله هوایی دیگری از سوی دشمن انجام شد که بر اثر آن تعدادی از آتش نشانان قهرمان به شهادت رسیدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز