۵۵ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۲:۲۹:۲۵
کد خبر: ۹۰۶۱۹۵
۵۵ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برپایی یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب در بجنورد خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری درجمع خبرنگاران بامحوریت یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب گفت: این نمایشگاه از دهم تا پانزدهم مهرماه در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، پذیرای عموم علاقه مندان است.

فرخنده اظهار داشت: در مجموع 176 غرفه برای عرضه 55 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه برپا می شود که 150 غرفه متعلق به ناشران تهران و دیگر استانها و 26 غرفه متعلق به ناشران خراسان شمالی است.

وی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: 251 ناشر در این نمایشگاه 6 روزه حضور دارند که از این تعداد 20 ناشر و کتابفروشی بومی خراسان شمالی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تخفیف 30 درصدی خرید کتاب در نمایشگاه، اظهار داشت: علاقه مندان می توانند با خرید بن های الکترونیکی از تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند و ناشران نیز موظف به ارائه تخفیف حداقل 10 درصدی هستند.

فرخنده اعتبار هزینه شده برای برپایی این نمایشگاه را سه میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بن الکترونیکی نیز برای عرضه در این نمایشگاه پیش بینی شده و علاوه بر آن 900 میلیون ریال یارانه نیز در اختیار بانک عامل قرار گرفته که در صورت استقبال بیشتر مردم و علاقه مندان به کتاب، قابل افزایش است.

وی گفت:درکنارنمایشگاه کتاب برنامه های جانبی با مشارکت دستگاه های فرهنگی، شامل کارگاه های ادبی، روایت خوانی کتاب، رونمایی از کتب دانشگاهی، کارگاه رابطه سواد با بزهکاری، کارگاه شعر، کارگاه داستان، قصه گویی، نمایش ، باز یو سرگرمی ،نشست های تخصصی کودک و کتابخوانی، کودک و فضای مجازی، نشست تخصصی کتابخوانی در ایران و جهان، نشست تخصصی درحوزه نشر استان، نشست تخصصی تحت عنوان آسیب های فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سرانه مطاله در کشور و استان را  پایین اعلام کرد و گفت: خانواده ها با حضور به همراه فرزندانشان در نمایشگاه می توانند نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند.

این مقام مسئول گفت:استان 863هزار نفری خراسان شمالی اکنون 62باب کتابخانه عمومی فعال شهری و روستایی و 30 باب کتابخانه در دست ساخت دارد که 40 هزار نفر عضو این مراکز از افزون بر 800 هزار جلد کتاب آن استفاده می کنند.

وی  یاداورشد: سرانه فضای کتابخوانی در استان در مقایسه با سه سال گذشته 2 برابر شده و از 12 هزار متر مربع به 24 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

وی درپایان گفت:استقبال مردم از خرید کتاب در روزهای آخر نمایشگاه بیشترمی شود، از شهروندان خواست برای کاهش ازدحام و خرید کتاب های مورد علاقه خود، خرید کتاب را به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز