پرداخت بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۲:۲۶:۴۵
کد خبر: ۹۰۷۸۵۳
پرداخت بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان شمالی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، 212 میلیارد و 528 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان فعالیت در بخش گردشگری استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حبیب یزدان پناه اظهار کرد: سال گذشته 134 میلیارد و 28 میلیون ریال تسهیلات و 6ماهه نخست امسال نیز 78 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در بخش گردشگری پرداخت شده است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری به عنوان یک اولویت در برنامه‌های ما قرار دارد و از سرمایه گذاران این بخش در خراسان شمالی حمایت می‌شود، از اجرای 17 مورد پروژه با حجم سرمایه گذاری یکهزار و 629 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از مزایای توسعه گردشگری از منظر اقتصادی است، عنوان کرد: در 18 ماه گذشته، با اجرای این پروژه ها و اعطای تسهیلات برای 271 نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری، از برگزاری 16 دوره توانمندسازی طی 18 ماه گذشته خبر داد.

یزدان پناه عنوان کرد: طی همین مدت، یک باب هتل و 15 واحد اقامتگاه بومگردی در استان افتتاح و برای 85 طرح، موافقتنامه اصولی صادر شده است.

خراسان شمالی دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز