معاون سیاسی استاندار؛

فعالان سیاسی زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۸:۴۹:۲۴
کد خبر: ۹۰۹۲۶۶
فعالان سیاسی زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: فعالان سیاسی در شهرستان ها زمینه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای در انتخابات اسفند ماه سالجاری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،ولی الله حیاتی در نشست با فعالان، جریان ها و گروه های سیاسی شهرستان اسفراین، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن تلاش می کند با تزریق  یاس و ناامیدی مشارکت مردم را در امور کمرنگ کند؛ علی رغم وجود اختلافات و سلایق سیاسی امروز بیش از گذشته نیاز داریم که در کنار هم  در مصاف دشمن قرار گرفته و زمینه مشارکت و همراهی را مهیا کنیم.

حیاتی ادامه داد: مجموعه سیاسی و حاکمیتی کارشان فراتر از گفتمان های سیاسی است و ممکن است که برخی ساختار حکومت را قبول نداشته باشند ولی باید در چنین شرایطی با غیرت ایرانی و مشارکت حداکثری پای صندوقهای اخذ رای حضور یابند.

وی افزود: در همین راستا کسانی که این زمینه مشارکت حداکثری را فراهم می کنند و بارقه امید را در مردم روشن می کنند؛ فعالان و جریانهای سیاسی شهرستان هستند.

وی گفت: تجربه 41 ساله انقلاب اسلامی ایران نشان دارد که مردم همیشه جلوتر از مسئولین بوده اند و ساختار حکومت را وارد معامله با مشکلات و کاستی های خود نمی کنند و در جشن چهل سالگی انقلاب توطئه های دشمنان نظام را در نطفه خفه کردند.

حیاتی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران سرمایه اجتماعی بزرگی است که همه باید در کنار هم در جهت اعتلای این سرمایه اجتماعی گام برداریم.

رئیس ستاد حوزه انتخابات استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دغدغه های مدیران استان در مورد انتخابات پیش رو بیان داشت: با کسانی که بخواهند پولهای کثیف را وارد انتخابات کنند برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم اعتماد مردم به سخره گرفته شود.

ولی الله حیاتی مطرح کرد: موضع مسئولین استان و شهرستان در انتخابات بی طرفی و قانون مداری بوده و معتقد به حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای اخذ رای می باشد.

حیاتی یادآور شد: مسئولان ستاد انتخابات استان با تعامل کامل با شورای نظارت و امنیتی در تلاش هستند انتخاباتی آزاد فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و بر مبنای قانون مداری برگزار کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خطاب به جمع حاضر گفت: نوک پیکان انتخابات پیش رو به سمت فعالان و جریانهای سیاسی است که با در میان گذاشتن دغدغه های شهرستان و دیدگاههای خود به فرماندار، در جهت رفع چالش ها مسئولان ستاد انتخابات را یاری می رسانند.

وی با بیان این مطلب که سیاست دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی بر مبنای استفاده از مشارکت همه جریانها و گروهها و احزاب در پیشبرد امور است، گفت: ستاد توسعه مردمی در شهرستانها در حال شکل گیری است که در این ستاد از مشارکت همه گروهها و احزاب و جریانهای سیاسی جهت توسعه شهرستان و استان استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای عالی مشورتی جوانان در استان به دلیل اهمیت استاندار به موضوع جوانان بوده است و همانظور که در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شده است جوانان محور توسعه کشور هستند استان هم برای توسعه نیاز به هم اندیشی با جوانان و دانشجویان دارد.

حیاتی در بخش دیگر سخنان خود به دغدغه های استان در دو بخش اشاره داشت و افزود: توسعه استان و شکل گیری جریانها و گویشها و گفتمانهای سیاسی بر اساس مقررات در کنارهم، از دغدغه های استان است.

وی گفت: بین تخریب، توهین و نقد تفاوت وجود دارد، با توهین کنندگان و تخریب کنندگان و برهم زنندگان نظم به شدت برخورد خواهیم کرد.

حیاتی ادامه داد: فضای مجازی فضای جولان دادن برای تخریب و توهین نیست از انتقاد سازنده در چارچوب ضوابط استقبال می کنیم ولی بنا نیست که در فضای مجازی بی تقوایی و ترور شخصیتها شکل بگیرد .

وی گفت : استان خراسان شمالی جهت توسعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به فضای آرام توام با امنیت و آرامش دارد

پشت سر مخالفان و منتقدان قرار می گیرند و وظیفه ما جلوگیری از ناپرهیزی های اخلاقی و سیاسی در استان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بعنوان وارثان انقلاب باید در محضر خداوند و شهدا پاسخگوی رفتارمان بوده و نباید با اظهارنظرهای سیاسی، جناحی و حزبی مصالح کلی نظام را تحت الشعاع قرار دهیم .

دکتر حیاتی تصریح کرد: با توجه به سبقه تاریخی شهرستان اسفراین در انتخابات ادوار گذشته و مشارکت همه گروهها و جریانهای سیاسی، انتظار داریم که در اجرای انتخاباتی قانون مند ستاد انتخابات شهرستان را برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای همراهی کنید .

 

نظر شما