استاندار خراسان شمالی:

دفترچه تامین اجتماعی کارگران استان در هر شرایطی تمدید شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۷:۳۱:۰۷
کد خبر: ۹۱۰۸۵۱
دفترچه تامین اجتماعی کارگران استان در هر شرایطی تمدید شود
استاندار خراسان شمالی گفت: دفترچه تامین اجتماعی کارگران استان باید تحت هر شرایطی تمدید شود و در صورت دریافت گزارش مبنی بر عدم تمدید این دفترچه ها ظرف ۲۴ ساعت با مدیر مربوطه برخورد خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در دهمین نشست تشکلات کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: از مجموعه ای که در قالب یک کار خردمندانه و بدون ایراد توانستند این تشکلات را تشکیل دهند قدردانی می کنم.

دکتر شجاعی افزود: اگر امروز در استان شاهد تجمعات جامعه کارگری نیستیم به این دلیل است که آنان می‌دانند عده ای در استان برگرفته از سیستم امنیتی و اجرایی با تلاش مشکلات جامعه کارگران را حل می کنند.

وی ادامه داد: تمدید دفترچه تامین اجتماعی کارگران در هر شرایطی باید مورد توجه سازمان تامین اجتماعی استان باشد و اگر گزارشی خلاف این موضوع اعلام شود ظرف ۲۴ ساعت با مدیر مربوطه در شهرستان برخورد می شود.

دکتر شجاعی بیان کرد: یک کارگر با میزان حقوقی که دریافت می کند در شرایط عادی حالش خوب نیست و عدم تمدید دفترچه های بیمه آن ها از سوی تامین اجتماعی ظلم به خانواده آن هاست.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور اهمیت حل موضوعات مربوط به جامعه کارگری کمتر از کاهش خسارت های ناشی از سیل نیست و ما باید با تدبیر و در کنار هم بودن این مشکلات را حل کنیم.

دکتر شجاعی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی در این نشست، تاکید کرد: مباحث مربوط به سطح ملی را از طریق مکاتبه پیگیری خواهیم کرد و در خصوص قراردادهای کارگری آنچه که قانون می گوید باید در استان اجرا شود.

وی افزود: اگر در استان فضایی وجود دارد که قوانین فعلی در مورد کارگران استان رعایت نمی شود باید شناسایی و با ارائه زمانبندی مشخص کارفرمایان ملزم به رعایت قانون شوند.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: مشکلات جامانده جامعه کارگری استان مانند ساماندهی کارگران فصلی، ساختمانی و ... با ارائه یک طرح حل و فصل شود و در این طرح باید شرح وظایف دستگاه های اجرایی متولی و زمان اجرا مشخص باشد.

وی دستور داد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری اجرای عدالت است و بنابراین طرح مربوط تا یک هفته آینده ارائه شود.

دکتر شجاعی گفت: کارفرمایان و بخش صنعت استان بحث آموزش و مهارت افزایی کارگران را در دستور کار داشته باشند و به عنوان یک تکلیف بدانند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر پرداخت معوقات کارگران افزود: دولت برای پرداخت مطالبات پیمانکاران تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است و باید با بهره مندی از این فرصت این مطالبات صفر شود تا پیمانکاران بتوانند به موضوع پرداخت معوقات کارگران بپردازند.

دکتر محمدعلی شجاعی اشاره داشت: اگر یک مجموعه دچار مشکل مالی می شود نباید هیچ کس حقوق بگیرد تا در این مسیر تنها کارگران آسیب نبینند.

 وی با اشاره به معوقات ۱۸ میلیارد تومانی کارگران استان افزود: طی برنامه زمانبندی این معوقات باید صفر شود و همچنین پیشنهاد می شود تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها مشروط به پرداخت حقوق کارگران باشد.

وی مطرح کرد: بسته حمایتی از جامعه کارگران به ویژه کارگران بازنشسته باید طراحی و ارائه شود و در این بسته موضوع مسکن، معیشت و بیمه کارگران مورد توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه زندگی و خانواده کارگر روزمزد با مشکل روبرو است، ادامه داد: باید یک طرح و برنامه ای برای این افراد پیاده سازی و اجرا کرد تا این افراد به یک کف درآمد برسند و بدانند  که طی یک ماه روی چه میزان درآمد باید حساب باز کنند.

دکتر شجاعی گفت: مشکلات جامعه کارگری استان که در سطح ملی هم برای آن پیش‌بینی های لازم انجام نشده است شناسایی و احصا شود تا اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی و پیگیری از سطح ملی پیش‌بینی می‌شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: صنایع وظایفی در هر استان برعهده دارند و باید آن ها را اجرایی کنند که یکی از آن ها انجام فعالیت های اجتماعی است اما به خوبی آن ها را انجام نمی دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز