رئیس ستاد انتخابات استان:

فرمانداران تسلط کافی بر مسائل فناوری ارتباطات انتخابات داشته باشند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۰۴:۱۸
کد خبر: ۹۱۰۹۰۴
فرمانداران تسلط کافی بر مسائل فناوری ارتباطات انتخابات داشته باشند
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی گفت: تمامی فرمانداران اشراف و تسلط کافی بر مسائل فناوری ارتباطات حوزه انتخابات داشته باشند زیرا ابتدا و انتهای کار انتخابات با آی تی شروع و به اتمام میرسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر ولی الله حیاتی در چهارمین ستاد انتخابات استان با تاکید بر اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: قلب انتخابات توجه به حوزه فناوری ارتباطات است ، لذا تمام افرادی که مرتبط با این حوزه هستند باید آموزش های لازم را ببینند که البته استاندار اعتبار بسیار قابل توجهی را برای این حوزه از وزیر ارتباطات اخذ کرده است.

وی ادامه داد: پوشش انتخابات در حوزه فناوری ارتباطات برای تمامی شعب اخذ رای به صورت آشکار برای وزیر کشور نمایان خواهد بود. حیاتی در ارتباط با هزینه های انتخابات نیز گفت: برای پرداخت حق الزحمه اعضای هیات اجرایی و شعب هیچ مشکلی نداریم زیرا این موضوع در سامانه جامع انتخابات تعریف شده است.

وی تصریح کرد: سامانه جامع انتخابات فعال است تا فرمانداران از جزئیات تا کلیات اخبار انتخابات را وارد سامانه کنند و تاکنون عملکرد استان نسبت به سایر استانها بسیار مطلوب بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: ما به دلیل دو وظیفه ذاتی و اصلی خود که برگزاری انتخابات و ایجاد امنیت است مواخذه می شویم بنابراین برگزاری انتخابات آبروی نظام و وزارت کشور است.

ولی الله حیاتی افزود :از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ۳۶ بار انتخابات برگزار شده که هدف ما در این استان برگزاری انتخابات با رعایت قانونمداری، بی طرفی و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است.

وی افزود: در راستای ایجاد مشارکت سیاسی در تمامی شهرستانها حضور می یابیم تا با تمامی گروه های سیاسی به جهت تشریح سیاست های انتخاباتی دیدار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز در این ستاد گفت:باید انتخابات استان پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود و برای تحقق این مهم ،تمامی عوامل و دست اندرکاران ستاد انتخابات باید تلاش کنند و مهم تر آنکه آموزش به مردم و اجرای دقیق قانون برای ما حائز اهمیت است.

دکتر محمود قنبری بر مدیریت درست و شفاف اخبار انتخابات تاکید و اظهار داشت: نباید اخبار انتخابات منتج به شایعه پراکنی در سطح جامعه یا ابطال انتخابات شود بلکه باید مراقبت های کافی در این خصوص انجام شود تا گرفتار شایعات نشویم.

معاون روابط عمومی،تشریفات و اموربین الملل استاندادی خراسان شمالی نیز گفت: رسانه ها نقش فرهنگ سازی در جامعه را دارند و سرچشمه افکار عمومی هستند.

علی قلیزاده افزود: با توجه به اینکه دوره های آموزشی برای بخشداران،مدیران کل و معاونان آنان در بحث انتخابات برگزار شده جای خالی کلاس های آموزشی برای اصحاب رسانه استان جهت تبیین مسائل انتخابات ،اصطلاحات سیاسی، کلیات قانون انتخابات خالی است که امیدواریم این کلاس آموزشی برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز