آغاز برداشت طلای سفید از کشتزارهای اسفراین

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۰:۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۱۵۲۶۴
آغاز برداشت طلای سفید از کشتزارهای اسفراین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از آغاز برداشت وش پنبه معروف به طلای سفید در سطح ۸۰۰هکتار از کشتزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فائزه تاج آبادی صبح روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی خبرنگار ما گفت:عملکرد پنبه در هر هکتار از اراضی زراعی اسفراین ۳تن در هکتار برآورد شده است که برداشت این محصول به صورت دستی انجام می شود.

تاج آبادی طی این‌گفتگو با خبرنگار برنا از افزایش ۱۰۰هکتاری مزارع پنبه نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: :کار برداشت پنبه در سطح مزارع از اوایل آبان ماه در اسفراین آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد که پیش بینی میشود ۲۴۰۰تن وش پنبه از این میزان سطح زیر کشت برداشت خواهد شد .

مهندس تاج آبادی از عمده مناطق و مهمترین ارقام کشت شده وش پنبه در اسفراین گفت و اظهار کرد:عمده‌ترین مناطق کشت پنبه در شهرستان اسفراین،مناطق آذری ،زرق آباد و دامنکوه میباشد که مهمترین رقم‌های به عمل آمده ؛ورامین،ساجدی،ارمغان و خرداد میباشد.

او با بیان اینکه قیمت تضمینی پنبه از طرف دولت بسیار پایین بوده است؛خاطر نشان کرد: کشاورزان حاضر به فروش محصول خود نیستند و آمادگی فروش محصول خود را به دوبرابر قیمت در بازار آزاد دارند .

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین در پایان گفتگو از خدمات ارائه شده به پنبه کاران از جمله نظارت کارشناسان جهاد در مراحل کاشت،داشت و برداشت،نظارت بر توزیع بذر و کود سخن گفت.

خبرنگار اکرم عباسی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز