برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار "شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب"

تمرین مدیریتی و تمرین دموکراسی

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۶:۵۳:۵۸
کد خبر: ۹۱۵۵۹۵
تمرین مدیریتی و تمرین دموکراسی
فرماندار اسفراین در ۲۲امین انتخابات شورای دانش آموزی با "شعار شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب"گفت:ایفای نقش دانش آموزان منتخب در شوراهای دانش آموزی تمرین مدیریتی و تمرین دموکراسی میباشد که در بیانیه گام دوم انقلاب که سرآغاز تمدن انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طاهر رستمی در این آیین اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب پیش قراولان حرکت در این انقلاب جوانان هستند و پرچم داران این حرکت بانوان میباشند.

طاهر رستمی در جمع پرشور دانش آموزان در این انتخابات ضمن اشاره به قانون اساسی بعد از انقلاب اسلامی اداره عموم مسائل کشور که مبتنی و متکی بر آراء عمومی مردم است گفت:مردم باید به گونه ای آگاهانه حضور پیدا کنند چنان که اثرگذاری انتخابات در زندگی ما جاری و ساری میباشد.

رستمی در ادامه گفت:حضور پرشور دانش آموزان در انتخابات شوراها و مشارکت حداکثری دانش آموزان و ترغیب و تشویق عموم برای پیشبرد اهداف دولت امریست انکارناپذیر که با پرورش دانش آموزان به عنوان مدیران نمونه کشوری حاصل خواهد شد.

*کارهای بنیادین نباید فواره وار انجام شود

دکتر هادی قوامی در این آیین گفت:کارهای بنیادین در کشور نباید فواره وار انجام شود و باید برنامه های بلند مدت و زیربنایی انجام شود تا نتایج آن در سالهای دور نیز ملموس باشد؛زیرا که کارهای کوتاه مدت‌ اهداف بلند را محقق نخواهد کرد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن اشاره به سخنان حضرت امام که گفته بودند؛جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد گفت:حضور مردم در صحنه های مختلف مشارکتی بدلیل اهداف مشترک مردم میباشد.

دکتر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در جمع این دانش آموزان اظهار کرد:هم رای دهندگان و هم رای گیرندگان باید مسائل کلی مدرسه، شهر و کشور را مورد توجه قرار دهند.

ابراهیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسفراین نیز در این مراسم از الکترونیکی بودن انتخابات در مراکز استان ها خبر داد وگفت:امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی در مراکز استان ها به صورت الکترونیکی انجام میشود که در صورت موفقیت طرح از سال آینده در شهرستان ها هم انجام خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت:۱۵۰۰۰دانش آموز اسفراینی واجد شرایط رای دادن و بیش از۲۵۲مدرسه درگیر برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی هستند.

در پایان قابل ذکر است که براساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس ، شورای دانش آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی ، پرورشی ، انضباطی ،ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری ومسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز