اقدام فروش نهال شناسنامه دار درسطح استان

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۱۲:۵۹:۲۸
کد خبر: ۹۱۶۰۹۴
اقدام فروش نهال شناسنامه دار درسطح استان
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی ازاقدام فروش نهال شناسنامه دارخبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 

حسن نامجو،  درنشست خبری،در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مرکز در سطح استان اقدام به فروش نهال شناسنامه دار می کنند، بر پرهیز کشاورزان از خرید نهال های بدون شناسنامه تاکید کرد و گفت: نهال های شناسنامه دار امکان انتقال آلودگی را نداشته و استانداردهای لازم را برای کشت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در ادامه تعداد واحدهای فروش نهاده های کشاورزی در سطح استان را ۶۲ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳ کلینیک گیاه‌پزشکی نیز نسبت به ارائه نسخه برای سموم در سطح استان فعالیت دارند که این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی نظارت‌ کاملی بر فروش سم بدون نسخه در واحدهای گیاه پزشکی دارد که متخلفان به تعزیرات و کمیته انتظامی سازمان ارجاع داده شده و با آنان برخورد جدی صورت می گیرد.

وی گفت:سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری شامل نگهداری و پرورش گوسفند داشتی، گاو شیری، گوساله پرواری، مرغ گوشتی از سال 84 تا به کنون 591 پروانه بهره برداری را صادر کرده که منجر به ایجاد واحد و تولید شده است.

این مقام مسئول گفت: این سازمان از ابتدای سال جاری تا به کنون نیز 700 پروانه راه اندازی دامداری سنتی روستایی در استان در زمینه نگهداری و پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، بره پرواری و گوسفند داشتی را صادر کرده است.

نامجوبا اشاره به صدور پروانه تاسیس ۴۶ هکتار گلخانه در سال جاری، افزود: برای ۱۳ هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به 50 هکتار گلخانه مجوزدار و ۳۰ هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به 140 هکتار می رسد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: با واگذاری اجرای مراحل انجام آبیاری نوین به سازمان از سال ۹۴ تاکنون نیز ۳۱۱ پروژه با بیش از ۱۰ هزار هکتار انجام شده است.

وی به صدور موافقت اصولی برای احداث مجتمع گاوداری پنج هزار راسی در شهرستان شیروان برای شرکت شستا نیز اشاره کرد و گفت: برای این واحد تولیدی نیز پروانه تاسیس صادر شده است که با راه اندازی آن روزانه 150تن شیر و سالانه دو هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

وی درپایان به برپایی همایش یک روزه با موضوع خاک در آذر ماه امسال در شهر بجنورد به منظور آشنایی کشاورزان با تکنولوژی های روز در زمینه حفاظت از خاک اشاره کرد.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

نظر شما