برنامه ریزی های پیشگیرانه کاهش خسارت را بدنبال دارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۴:۰۸:۳۷
کد خبر: ۹۱۸۹۵۳
برنامه ریزی های پیشگیرانه کاهش خسارت را بدنبال دارد
رزمایش دور میزی حمله بیوتروریستی به تصفیه خانه آب در شهرستان اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان اسفراین در این رزمایش به موضوع اهمیت پدافندغیرعامل در برنامه ریزیها اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل بعنوان عاملی مهم در تهدیدات و شرایط بحرانی است که باعث می شود با پیشگیری و برنامه ریزی درست در شرایط نا امن، بهترین برنامه ریزیها را جهت اقدامات آنی داشت تا شاهد خسارات کمتر باشیم.

فرماندار اسفراین در این مانور خاطر نشان کرد: در پدافند غیرعامل همه نهادها، دستگاههای اجرایی و مردم درگیر مسئله و اقدامات پیشگیرانه می شوند و این در حالی است که در پدافند عامل نیرو های مسلح و عملیاتی ورود پیدا کرده و اقدامات مربوطه را انجام می دهند.

رستمی با بیان اینکه یک لحظه غفلت در این زمینه می تواند خسارات جبران ناپذیری را تحمیل کند اظهار کرد: مسئولین امر باید برای تمامی تهدیدات و مواردی که می تواند سلامت و امنیت یک جامعه را با تهدید مواجه می کند، برنامه ریزی و پیش بینی لازم را انجام دهند.

مقام عالی دولت هدف از برگزاری این رزمایش را آمادگی و هم افزایی دستگاهها و همچنین احصاء امکانات عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم در هنگام بروز تهدیات و شرایط بحران از تمام ظرفیت شهرستان استفاده کرد.

رستمی با تاکید بر این مسئله که اتخاذ تصمیمات منطقی و آنی در کنار آمادگی دستگاهها می تواند میزان خسارات را تا حدود زیادی کاهش دهد؛ گفت: تهدیدات امروز پیچیده و متنوع هستند و متناسب با آن باید سطح آمادگی بالاتر رود.

رستمی ضمن تاکید به مستحکم نمودن تاسیسات دستگاهها اظهار کرد: ایمن سازی، استتار و اختفا و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان  خواستار شناسایی و احصاء کلیه امکانات بخش دولتی، عمومی و خصوصی توسط دستگاهها شد تا در صورت لزوم در اسرع وقت تدابیر و اقدامات لازم بعمل آید.

عطایی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز در ادامه گفت : پدافند غیر عامل بیان می کند که در شرایط عادی و صلح باید سطح آمادگی دستگاهها را بالا برد و از لحاظ آموزش، امکانات و تجهیرات در سطحی قرار گرفت که سد حملات احتمالی خرابکارانه دشمنان در هر زمینه تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز