افزایش تعداد قربانیان مصرف متانول در بجنورد

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۴:۲۲:۵۷
کد خبر: ۹۱۸۹۶۸
افزایش تعداد قربانیان مصرف متانول در بجنورد
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه ساعتی قبل cpr سومین فرد مسموم ناموفق بوده و وی نیز بر اثر استفاده از متانول در بیمارستان فوت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مهندس پیمان فیضی اظهار کرد: هم اکنون دو نفر از مسموم شدگان در بخش ICU بیمارستان بستری هستند که حال عمومی آنها نیز وخیم گزارش شده است.

وی اضافه کرد: طی هفته گذشته هشت نفر در بجنورد بر اثر استفاده از متانول دچار مسمویت شدند که دو نفر از آن ها روز قبل و یک نفر از آنان نیز امروز فوت شدند.

فیضی با بیان اینکه سایر مصرف کنندگان متانول در حال سیر مراحل درمانی قرار دارند، نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی خانواده ها هشدار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که مبتلایان به این مسمومیت در رده سنی بین ۱۹ تا 35 سال قرار دارند، آگاه سازی جوانان از طریق خانواده و جامعه می تواند از عواقب جبران ناپذیر پیشگیری کند.  

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اعلام آمار در حوزه های مرتبط با سلامت، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است لذا ضروری است سایر نهادها و دستگاه ها از ارائه آمار در این حوزه پرهیز و رسانه ها تنها به آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استناد کنند.

 

نظر شما