لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی در توسعه و رونق گردشگری

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۵:۰۶:۳۵
کد خبر: ۹۲۳۶۱۰
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی در توسعه و رونق گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی در توسعه و رونق گردشگری از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و دانشگاه علمی-کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،حبیب یزدان پناه با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم‌نامه با مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان منعقد شده است.

یزدان پناه افزود: به‌منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، علمی و پژوهشی، مشاوره‌ای و فناوری این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود.

او حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی، همکاری در برگزاری مشترک سمینارها، همایش و کارگاه‌ها، استفاده متقابل از ظرفیت‌های علمی و تخصصی، توسعه و بهبود فعالیت‌های آموزشی، تأمین خدمات پشتیبانی و پژوهشی موردنیاز، تهیه، آموزش و کاربرد نرم‌افزارها و بانک‌های اطلاعاتی موردنیاز طرفین و هدایت طرح‌های تحقیقاتی در راستای شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه برنامه‌ها و راهکارهای لازم را ازجمله زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه برشمرد.

او عنوان کرد: به‌منظور تحقق این تفاهم‌نامه و تسریع در تصمیم‌گیری‌ها، کارگروه مشترکی از دو طرف تشکیل و تمام توافقات قابل‌اجرا، صورت‌جلسه می‌شود و قابلیت اجرایی دارد.

حبیبه سپهری، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان شمالی نیز گفت: این مرکز در رشته گردشگری و در مقطع کاردانی اقدام به پذیرش دانشجو کرده است که در صورت ثبت‌نام در تکمیل ظرفیت، این رشته برای نخستین بار در استان راه‌اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه مجوز پذیرش دانشجو در رشته گردشگری در سال‌های گذشته دریافت شد ولی متأسفانه متقاضی وجود نداشت، ابراز امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نسبت به اهمیت و ضرورت این رشته و هدایت دانشجویان علاقه‌مند و نیز حمایت‌هایی که انجام می‌شود، بتوانیم این رشته را در خراسان شمالی پویا و فعال کنیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی درزمینهٔ گردشگری، اظهار داشت: گردشگری، امروز یک علم و حرفه بوده و نیازمند دانش و مهارت است و اگر این رشته با همکاری فعالان و دلسوزان این حوزه، در دانشگاه رونق بگیرد بدون شک شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز