استاندار خراسان شمالی:

با نگاه بلند آستان قدس رضوی در استان می توان سرمایه گذاری های بیشتری را به سرانجام رساند

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۵:۱۲:۱۰
کد خبر: ۹۲۵۱۱۸
با نگاه بلند آستان قدس رضوی در استان می توان سرمایه گذاری های بیشتری را به سرانجام رساند
استاندار خراسان شمالی گفت: با نگاه و مدیریت آستان قدس رضوی می توان پروژه های بیشتری را به سرانجام مطلوب رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمد علی شجاعی در ابتدای نشست تخصصی هیئت اقتصادی و عمرانی آستان قدس رضوی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: دی ماه سال گذشته در محل آستان قدس رضوی با حضور مدیران استان جلسه ای برگزار شد که منتج به ۲۰ مصوب بود که بعد گذشت تقریبا یکسال باید مدیران گزارشی از اجرای این مصوبات را ارائه دهند زیرا نوشتن مصوبات و رها کردن آن به معنای عدم مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه آستان قدس رضوی نگاه بلند و در راستای سرمایه گذاری است،افزود: ما وظیفه داریم تا شرایط را به گونه ای فراهم آوریم تا با سنجیدن بهترین شرایط،سرمایه گذاری از سوی آستان قدس رضوی انجام شود .

شجاعی خاطرنشان کرد: نگاه ما به بحث مدیریت این است تا خود مردم در انجام امور بیشتر ورود پیدا کنند زیرا مردم سرمایه اصلی نظام هستند و هر جا مردم بوده اند ما موفق تر عمل کرده ایم.

وی در ارتباط با حوزه کشاورزی استان نیز گفت: مزیت ها و نقاط قوت محصولات کشاورزی استان مشخص است به طوری در بخش های تولید زعفران،پیاز،دام سبک،انگور و نوغان دارای رتبه های خوب کشوری هستیم لذا این آمادگی را داریم اگر بازار هدف را حتی کشورهای خارجی را در اختیار ما قرار دهید کار را به سرانجام برسانیم.

شجاعی تصریح کرد:کشاورزی استان به دلایل مختلف رشد خوبی را تجربه کرده اما با توجه به مزیت های نسبی بازم از سایر استانها عقب هستیم در حالیکه باید رتبه نخست را در کشور کسب کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از آستان قدس رضوی خواست تا دو بحث سیمان سمنگان و پروژه های در دست اجرای آستان قدس رضوی در استان را سریع تر تعیین تکلیف کنند.

دکتر شجاعی در ارتباط با حوزه صنعت،معدن و تجارت استان نیز خاطرنشان کرد: قابلیت های خوبی در این حوزه داریم اما بازاری برای عرضه و فروش آن نیست لذا سازمان صمت استان باید این ظرفیت ها را متصل به آستان قدس رضوی کند تا ما بتوانیم در بازار کشورهای خارجی محصولات خود را به ویژه در بخش صنایع دستی عرضه کنیم.

استاندار خراسان شمالی در خصوص حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز تصریح کرد:باید تعهدات سازمان میراث فرهنگی استان و آستان قدس رضوی با زمان اجرای آن تا دو هفته آینده مشخص شود لذا برای اجرای آن ضمن اینکه باید کار کارشناسی انجام شود نیاز به تعهدات کلی و مبهم نداریم.

دکتر محمدعلی شجاعی اظهار داشت: در مسیر تردد زائران ظرفیت های خوبی برای معرفی بیشتر استان باید ایجاد شود زیرا اگر نگاه ما سرمایه گذاری باشد امور سریع تر پیش خواهد رفت و ما نیز تمام تعهدات استان را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ارتباط با حوزه مسکن هم گفت: تا یک هفته آینده نشستی با حضور آستان قدس رضوی جهت احداث مسکن انبوه در استان برگزار شود.

شجاعی در ادامه افزود: طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که تا سال ۱۴۰۰ این استان با توجه به پراکنش جغرافیایی به ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: ۶هزار واحد در حوزه روستایی،۴۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن،۳۲۰۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ۲هزار واحد توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

دکتر شجاعی در ارتباط با حوزه نوسازی مدارس نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش به مدت هشت سال است که تعهدات خود را نسبت به این استان انجام نداده و نتیجه آن وضعیت نامناسب سرانه فضای آموزشی ،نرخ بالای بیسوادی و موارد دیگر است لذا نیازمند کمک آستان قدس رضوی هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خرد خانگی بانوان نیز نیازمند همکاری و حمایت های بیشتر آستان قدس رضوی هستیم. مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی نیز در این نشست اظهار داشت:در چند سال اخیر رویکرد آستان قدس رضوی از تصدی گری به زیرساختی تغییر یافته است.

فاطمی امین افزود: در خصوص تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی حمایت خواهیم کرد زیرا وقتی در حجم گسترده کار انجام می شود می توانیم بازار فن آوری را در دست بگیریم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد زیرساخت های کسب و کار هستیم و در این زمینه بسیار توانمند هستیم لذا در قالب زنجیره ها می توانیم کارگذار شما باشیم اگر در مسیر ساز و کار مناسبی حرکت کنیم می توان حمایت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز