تامین داروی بیماران دیابت در داخل استان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۵:۱۸:۳۰
کد خبر: ۹۲۵۱۲۲
تامین داروی بیماران دیابت در داخل استان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیماران دیابتی داروهای خود را داخل استان تامین می کنند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر علی یوسفی اظهار کرد: داروهای ایرانی بیماران دیابتی در استان تامین است و برای تهیه آن ها هیچ مشکلی وجود ندارد و بیماران می توانند با مراجعه به داروخانه ها داروهای خود را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بیماران دیابتی، دارویی به نام نوومیکس دریافت می کنند که به شکل سهمیه ای توزیع می شود، ادامه داد: برای تامین این دارو با کمبود مواجه بودیم که از دوازدهم ماه جاری، نوومیکس توسط چهار شرکت در استان توزیع می شود.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: این دارو محدود است و فقط پزشک متخصص مجاز به تجویز آن است.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی از نظر سرنگ انسولین نیز مشکل خاصی ندارند، اضافه کرد: اگر بیماران با کمبود دارو مواجه شدند به معاونت غذا و دارو مراجعه کرده و یا با کارشناسان این حوزه تماس بگیرند تا موضوع بررسی و برطرف شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه وضعیت تامین داروهای خارجی این بیماری نسبت به قبل بهتر شده است، اظهارکرد: بیمارانی که از نظر اقتصادی برای تامین داروهای خود با مشکل مواجه اند می توانند از طریق مددکاری معاونت درمان یا بیمارستان ها اقدام و یا به سمن ها مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز