مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در شب فرهنگی ناطق:

بهره گیری از منابع معرفتی متعدد از ویژگی های بارز مرحوم هیبت الله ناطق است

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۴:۲۳:۴۱
کد خبر: ۹۳۰۰۴۸
بهره گیری از منابع معرفتی متعدد از ویژگی های بارز مرحوم هیبت الله ناطق است
شب فرهنگی هیبت الله ناطق با حضور دوستداران فرهنگ و هنر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان مانه و سملقان در پیش قلعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم به اهمیت و ضرورت معرفی مفاخر حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود :این بزرگان فشرده فرهنگ و هنر زمانه و بوم و منطقه خود می باشند و آثار آنها منبعی غنی برای شناخت هویت و کیستی ماست.

وی به سرعت برق آسای تغییرات و تحولات در دنیای امروز اشاره کرد اظهار داشت: برای مواجهه منطقی با این تحولات باید به مفاخر و مآثر فرهنگی خود نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی در ادامه یکی از ویژگی های بارز مرحوم هیبت الله ناطق را استفاده از منابع معرفتی متعدد دانست و اظهار کرد: مانوس بودن وی با آثار شاعران بزرگ و نیز مراودات با علمای زمانه و نیز مطالعات دینی و ارادت خالصانه اش به اهل بیت عصمت و طهارت از او انسانی با افق فکری وسیعی ساخته بود.

 وی ادامه داد این شاعر ارجمند دارای یک روح شکوهمند اما متواضع و نجیب بود، ایستادگی او در دوره اختناق رضا خان و سرودن اشعار شجاعانه در نکوهش غارتگری و چپاول عمال او ستودنی است. او همانگونه که عزتمندانه می اندیشیده عزتمندانه نیز زیسته است و علی رغم مشکلات و درد و رنج فراوانی که بر او تحمیل می شده همواره آزادگی خویش را صیانت کرده و پاس داشته است. او نه فقط به اسم که به صفت هم هیبت است.

فرخنده بیان داشت:برنامه شب های فرهنگی با هدف معرفی مفاخر حوزه فرهنگ و هنر استان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ این برنامه در سالن شهرداری پیش قلعه برگزار شد و ده تن از شاعران و پژوهشگران استان به ارایه اشعار و مطالب شان در خصوص این شاعر بزرگ پرداختند.

هیبت الله ناطق(۱۲۶۸- ۱۳۲۸ ه ش) از شاعران خراسان شمالی و متولد شهر پیش قلعه است که دیوان اشعار او مشتمل بر قصاید و ترکیبات تاریخی و ادبی و مذهبی برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ توسط انتشارات عضدی به چاپ رسیده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز