مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

۲۴ هزار مددجوی خراسان شمالی در مناطق محروم با ضریب بالا ساکن هستند

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۳:۵۴:۲۵
کد خبر: ۹۳۰۵۴۵
۲۴ هزار مددجوی خراسان شمالی در مناطق محروم با ضریب بالا ساکن هستند
مدیرکل کمیته امداد خراسان گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ مددجوی این نهاد در مناطق محروم استان ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید الهی راد بابیان اینکه این خانوارها در مناطق محروم با ضرایب ۶،۷،۸ ساکن هستند، افزود: هم‌اکنون حدود ۵۵ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر تحت حمایت‌های کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که ۲۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۴۶ هزار نفر خاصه در روستاهای مناطق مرزی و محروم استان ساکن هستند.

وی بابیان اینکه این نهاد در تلاش است با ارائه خدمات زیربنایی، زمینه‌ رفاه و آسایش این خانواده‌ها را فراهم کند خاطرنشان کرد: طی سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار خدمت اساسی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شد که حدود ۴۴ هزار مورد آن خاصه برای مناطق محروم انجام‌شده است.

وی به مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در مناطق محروم استان خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: این اقدامات در حوزه ساخت و تعمیرات مسکن، درمانی، فرهنگی، تحصیلی، عمرانی، اشتغال انجام‌شده است.

الهی راد به تکمیل ۹۳ واحد مسکونی بااعتبار یک میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی و مقام سازی ۲۲۱ واحد بااعتبار شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پرداخت ۴۷ مورد اجاره مسکن بااعتبار ۲۸ میلیون تومان از دیگر فعالیت‌های حوزه مسکن هست. همچنین تعمیرات ۸۱۰ مورد از منازل مددجویی بااعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات عمرانی در مناطق محروم هست.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نیز گفت: طی سال قبل بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای هزار و ۵۳۲ نفر اشاره کرد و ادامه داد: همچنین به چهار هزار و ۸۷۳ نفر از ساکنان این مناطق نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک موردی پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اهدای لوازم ضروری زندگی به هزار و ۴۸۳ خانواده بااعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت ۶۷۷ سری جهیزیه را از سایر اقدامات این نهاد در حوزه مناطق محروم عنوان کرد.

وی به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی دو هزار و ۸۴۲ مددجو بااعتبار حدود ۶۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: کمک به درمان ۱۶ هزار و ۴۵۵ نفر از مددجویان بااعتبار ۵۱۵ میلیون تومان و رفع سوءتغذیه ۸۰۰ نفر از کودکان زیر پنج سال بااعتبار ۶۳۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام‌شده در مناطق محروم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز