اجرای موفق طرح«قبض سبز»در خراسان شمالی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۴:۲۰:۲۴
کد خبر: ۹۳۰۵۷۳
اجرای موفق طرح«قبض سبز»در خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ازصرفه جویی اجرای طرح قبض سبز27میلیاردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،علیرضا صبوری در نشست خبری و درجمع خبرنگاران استان به اجرای طرح قبض سبز و حذف قبوض کاغذی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح 27 میلیارد ریال صرفه جویی شد و 98.5درصد قبض های استان به صورت پیامکی ارسال شد.

این‌مقام مسئول به پویش الف - ب - ایران وزارت نیرو نیز اشاره و بیان کرد: در قالب این پویش 227 پروژه کلیدی در 31 استان کشور با 330 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

صبوری در خصوص سرقت سیم های مسی برق نیز اظهار داشت: چهار هزار و 300 کیلومتر شبکه ضعیف مسی در استان وجود دارد که با کابل های خودنگهدار جا به جا شده که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون سرقت سیم های مسی به صفر می رسد.

صبوری خاطرنشان کرد: خانوارهای عشایری این استان به دلیل کوچروی بین ییلاق و قشلاق، تنها حدود چهار ماه در برخی از مناطق استان مستقر می شوند که در خانه های گلی و بیشتر در سیاه چادرها سکونت دارند.

وی گفت:99.9 درصد از جمعیت خراسان شمالی از نعمت برق برخوردارند و اکنون تنها 147 خانوار روستایی در32 آبادی این استان فاقد برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان استقرار دارند.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه در استان 943 روستا وجود دارد که از نعمت برق برخوردار هستند، افزود:تمام روستا‌های بالای 10خانوار که دارای کد می‌باشند از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان وظیفه تامین برق ۳۶۳هزار مشترک برق استان را بر عهده دارد، گفت: این شرکت شبکه توزیع در حدود 11 هزار کیلومتر در مساحت 28 هزار و 400 کیلومتر مربع مشترکین را در سطح استان تامین برق می‌کند.

این مقام مسئول توضیح داد: طی چند سال اخیر شرکت برق خراسان شمالی به منظور جلوگیری از سرقت شبکه های سیمی فشار ضعیف، موضوع کابل های خود نگهدار را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون 75 درصد جایگزینی ها انجام و تا پایان سال این عملیات به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: یکهزار و 363 فقره طرح نیز در استان با 170 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که به طور میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شماری از آنها در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

وی یادآورشد:خراسان شمالی پس از سیستان و بلوچستان، دومین استان است که از ابتدای تیر این طرح را شروع کرده و از ابتدای مهر امسال هیچ قبض کاغذی برقی در استان چاپ نشده و فقط از طریق ارسال پیامک، میزان برق مصرفی ارسال شده است.وی گفت: هر ماه یک میلیارد ریال بابت تامین کاغذ برای چاپ قبوض هزینه می کردیم که مهر امسال از قبل این صرفه جویی 2 هزار بسته لوازم تحریر خریداری و در مناطق محروم استان توزیع شد.

صبوری گفت: در سفر هیئت دولت به استان پروژه های زیادی در مجموعه وزارت نیرو به بهره برداری رسید و امیدواریم تا پایان سال و شاید در دهه فجر میزبان وزیر نیرو برای افتتاح این پروژه ها باشیم.

وی درپایان با اشاره به اینکه قیمت هر ترانس به سرقت رفته 50 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: میزان خسارتی که سارقان از ناحیه سرقت این ترانس ها وارد کرده اند یک میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز