خطیب موقت جمعه بجنورد:

۱۶ آذر نماد آگاهی و هوشیاری دانشجو است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۲۴:۴۱
کد خبر: ۹۳۳۲۳۷
۱۶ آذر نماد آگاهی و هوشیاری دانشجو است
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر بعنوان روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر روز عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است و این روز نماد آگاهی و هوشیاری دانشجو است، بنابراین نباید اجازه داد دشمن این قشرفرهیخته از جامعه را -که البته از جمله عناصر مؤثر در مناسبات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است- از مسیر اصلی خود منحرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نمازجمعه این هفته شهرستان بجنورد به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری،رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

وی در خطبه های  نماز جمعه و آیین سیاسی-عبادی این شهرستان اظهار کرد: دانشجویان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جنبش های مختلف نقش بسیار مهمی  داشته و در واقع  از جمله عناصر تاثیرگذار بوده‌اند.

خطیب موقت جمعه بجنورد  با بیان اینکه این قشر برای نظام جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: حمایت و تجلیل از دانشجویان نباید در قالب شعار باشد و در حقیقت روز ۱۶ آذر، روز تجلیل از علم‌ پژوهشی است و دانشجویان، عناصر حزب الهی مؤمن و متدین انقلاب اسلامی هستند که در سنگر دانشجویی، سنگر آینده انقلاب اسلامی را تضمین می‌کنند.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: جنبش دانشجویی، جنبش استکبارستیزی و مبارزه با استبداد است و البته دست‌های پنهانی نیز وجود دارد که گاهی با مدیریت خارج از کشور در آن نفوذ پیدا کنند، اما باید بدانند که جنبش دانشجویی، جنبش انقلابی‌گری است که سعادت ملت را در همه عرصه‌ها تأمین می‌کند.

وی تاکید کرد: مقدرات مملکت ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دست دانشجویان است و آن‌قدر این مسأله برای ما  مهم است که تاکنون مقام معظم رهبری با دانشجویان، حدود ۲۵۰ نشست صمیمی داشته‌اند.

امام جمعه موقت بجنورد بیان کرد: دانشجو جوان است و انگیزه زیادی برای مطالبه‌گری و انتقاد دارد و مسؤولین نیز  باید به این مطالبات و انتقادات توجه ویژه داشته باشند تا زمینه نفوذ دشمن فراهم نشود.

وی در ادامه به مهم‌ترین تکلیف دانشجو اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین تکلیف دانشجویان آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است که مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیادی دارد، بطوریکه دانشجوی آرمان‌گرا باید علم‌اندوز باشد و تولید علم کند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، آزاد‌اندیشی، انقلابی‌گری و مطالبه‌گری از دیگر ویژگی‌هایی است که باید یک دانشجو داشته باشد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری  اظهار داشت: تاکنون، دانشجویان و دانشگاهیان در خیزش ها و جنبش‌های اسلامی به تبعیت از روحانیت  جایگاه ویژه ای داشته اند و روز دانشجو  همچنین روز تجلیل از علم و علم پژوهی که در سنگر دانشگاه سعادت آینده کشور را تامین و تضمین می کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که در برخی اوقات از سوی فرصت طلبان در دانشگاه ها رخ می دهد افزود: برخی تلاش می کنند این شعار اصلی انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند اما این افراد باید بدانند جنبش دانشجویی، جنبشی انقلابی و پیروی از ولایت و آماده ایثار، جانفشانی و ضد استکبار است.

وی با بیان این که دانشگاهیان افتخارات زیادی در عرصه های مختلف علمی آفریده اند، افزود: این افتخارات و پیشرفت ها و دستاوردها با وجود همه دشواری ها و تحریم ها  به دست آمده است.

خطیب جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: شرارت های دشمن در دانشگاه ها هم ناکام خواهد ماند و آینده نظام و کشور در دست دانشجویان است و رهبری نیز بر این امر تاکید دارد.

خطیب موقت جمعه بجنورد گفت: نسخه های پیچیده شده علمی سایر کشور ها به درد ما نمی خورد و ذهن جوان باید تولید علم و فناوری داشته باشد و اکنون نیز در حد نهضت و جنبش علمی این موضوع شکل گرفته است و اگر مورد حمایت جدی مسؤولین قرار گیرد پله های صعود را طی خواهیم کرد.

وی با اشاره به سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)  افزود: هجرت امام‌زادگانی همچون حضرت معصومه(س) آثار و برکات فراوانی داشته و از هجرت های تمدن ساز بود.

خطیب موقت جمعه بجنورد  افزود: اگر قم کانون نشر معارف اسلامی و اسلام ناب محمدی است از برکت وجود حرم معصومه (س) و این هجرت تمدن‌ساز است.  

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۷ است که برای اعمال  نفوذ در بین مردم عراق بسیار تلاش می‌کند. پروژه ناامن سازی عراق یک پروژه جدی و آمریکایی است و استکبار جهانی در تلاش است تا این کشور را به سه منطقه تقسیم کند که تا حدودی در بخش‌هایی نیز موفق شده است اما مردم عراق هوشیار هستند و در این مرحله نیز پیروز خواهند شد.

امام جمعه موقت بجنورد همچنین به اغتشاشات اخیر و جان‌باختن تعدادی از افراد که هیچ نقشی در این آشوب‌ها نداشته‌اند نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اعلام فرمودند که افرادی که در این اغتشاشات هیچ نقشی نداشتند اما جان خود را از دست داده‌اند، شهید اعلام شوند و این نشانه رأفت اسلامی ایشان است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز