استاندار خراسان شمالی:

تحول در نگاه سیستم اجرایی استان ایجاد شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۵:۵۸:۳۰
کد خبر: ۹۳۳۸۳۰
تحول در نگاه سیستم اجرایی استان ایجاد شود
در نشست اعضاد ستاد پژوهش و فناوری استان با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی گفت: باید با تسلط و دانایی و تزریق تفکر ، پژوهش ، فناوری تغییر و تحول در سیستم اجرایی استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر شجاعی در این نشست اظهار داشت: اهمیت بحث پژوهش و تحقیق بر کسی پوشیده نیست اما به اعتقاد بنده جایگاه این موضوعات در کشور از تیتر و عنوان بیرون نیامده است.

دکتر شجاعی افزود: در کشور خیلی از مسئولین تلاش می کنند و برنامه ریزی دارند اما آنگونه که باید نتیجه نمی گیرند و دلیل این موضوع این است که مسیر را از ابتدا بر پایه علم و پژوهش طی نمی کنیم.

وی ادامه داد: اگر مسیر آرمان ها و اهداف با یکدیگر همخوانی نداشته باشد کشور دچار مشکل می شود و این پژوهش و تحقیق است که راه را مشخص می کند و هزینه اجرا را کم می کند.

وی گفت: حوزه پژوهش استان باید به موضوعاتی ورود کند که ظرفیت های آن در کشور ایجاد شده اما به خوبی مورد بهره برداری قرار نمی گیرد که به عنوان مثال دهیاری ها و شهرداری ها باید درآمد پایدار داشته باشند که تحقق هدف مستلزم بهره مندی از علم و تفکر و طرح های پژوهشی است.

دکتر شجاعی تصریح کرد: از سال ۹۵ تا ۹۸ تنها یازده طرح از استان برای هر دهیاری یک پروژه به مرکز ارسال شده است و در این سه ماه با ورودی که داشتیم این رقم به ۴۰۰ طرح افزایش یافته است و تا نیمه دی ماه سالجاری باید هر دهیاری یک پروژه با هدف ایجاد درآمد پایدار داشته باشد که از بخش پژوهش استان می خواهم به این موضوعات ورود داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر معرفی و تشویق دانش آموزان پژوهشگر تاکید کرد و گفت: دانش آموزان نیروهای انسانی آینده استان هستند و باید حمایت شوند.

دکتر محمدعلی شجاعی تاکید کرد: پیشران های توسعه استان مشخص است و باید از دانش آموزان، دانشجویان پژوهشگران و فناوران برتری تقدیر شوند که تلاش و مطالعاتشان در راستای این توسعه و رفع نیازها و نداشته های استان باشد و به نوعی انتخاب برتر ها بومی سازی شود.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: در انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر کشور باید نام خراسان شمالی شنیده شود و قله موفقیت تنها به استان محدود نشود تا راه ورود استعدادهای مختلف استان به سطح ملی باز شود.

وی افزود: کار ستاد پژوهش و فناوری بعد از اتمام هفته پژوهش نباید به پایان برسد و بلکه باید پژوهشگران و فناوران برتر به دستگاه های اجرایی و سازمان های مربوطه وصل شوند و تولید ثروت داشته باشند.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه باید در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان تحول ایجاد کرد، تصریح کرد: تغییر نگرش در سیستم اجرایی تک تک بخش های استان با تزریق فکر امکان پذیر است و باید متناسب با نیازها و نداشته های استان تفکر و پژوهش ها سمت و سو پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز