ثبت نام ۱۴۰ نفر از استان خراسان شمالی برای انتخابات مجلس یازدهم

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۶:۲۵:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۸۴۵
ثبت نام ۱۴۰ نفر از استان خراسان شمالی  برای انتخابات مجلس یازدهم
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت : برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۴۰ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر ولی الله حیاتی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران استان از رشد ۴۷ درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته خبر داد.

حیاتی با بیان اینکه نسبت افزایش تعداد ثبت نام کنندگان این دوره نسبت به مجلس نهم ۳۶۰درصد بوده است، افزود: در مجلس دهم آمار ثبت نام کنندگان در حوزه های انتخابیه اسفراین، بجنورد و شیروان به ترتیب ۲۳، ۶۱ و ۱۱نفر بوده، این آمار در مجلس نهم را هم به ترتیب ۷، ۲۴ و ۷ داوطلب اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تا کنون به پنج مدیر کل استان و همچنین به تعدادی از مدیران رده پایین تر نیز تذکر انتخاباتی داده شده است.

وی  با بیان اینکه از تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از انتخابات ۱۹ نفر زن و ۱۲۱ نفر مرد بوده‌اند، افزود: ۱۴۰ کاندیدای شرکت کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول به مدرک تحصیلی افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و ادامه داد: شش نفر از شرکت کنندگان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد، ۱۰۷ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۲۱ نفر دکترا و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در ارتباط با ترتیب سنی این افراد نیز اظهار کرد: ۱۶ نفر در فاصله سنی ۳۱ تا ۳۵ سال، ۲۰ نفر در فاصله سنی ۳۶ تا۴۰ سال، ۳۶ نفر در فاصله سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۸ نفر در فاصله سنی ۴۶ تا ۵۰ سال و ۲۹ نفر نیز در فاصله سنی ۵۱ تا ۵۵ سال قرار داشته اند.

به گفته وی  هفت نفر نیز در فاصله سنی۵۶ تا ۶۰ سال، سه نفر در فاصله سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و یک نفر نیز در فاصله سنی ۶۶ تا ۷۰ سال قرار داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: جوانترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد ۳۰سال سن و مسن ترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد  ۶۸ سال سن دارد.

حیاتی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ۲۰ نفر از کاندیداها فرهنگی، شش نفر پزشک، ۱۲ نفر بازنشسته، یک نفر نظامی، ۶۱ نفر کارمند، چهار نفر نمایندگان فعلی مجلس، سه نفر وکیل، ۱۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۱ نفر شغل آزاد، سه نفر بیکار و هشت نفر نیز سایر مشاغل را داشته اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، با بیان اینکه ۱۹ هیات اجرایی نیز در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین تشکیل شده است، گفت: از امروز امر بررسی صلاحیت کاندیداها در هیات های اجرایی آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج نیز ۳۷ نفر نام‌نویسی کرده اند که از مجموع این تعداد ۳۵ نفر مرد و دو نفر زن هستند.

وی در مورد ارزیابی عملکرد و رفتار داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات پیشرو نیز بیان کرد: مقابله با تخلفات انتخاباتی داوطلبان به صورت جدی پیگیری و رصد می شود.

 رئیس ستاد  انتخابات خراسان شمالی گفت:نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از ۱۵ آذر آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی در پایان گفت: همچنین چهار نفر داوطلب نیز برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.

منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز