اجرای برنامه های سوادآموزی برای پنج هزار و ۴۹۱ نفر در دوره های مختلف

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۵:۲۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۴۲۶۴
اجرای برنامه های سوادآموزی برای پنج هزار و ۴۹۱ نفر در دوره های مختلف
مهدی مودی گفت اظهار داشت: امسال برای انجام فعالیت‌های سوادآموزی در خراسان شمالی، ۴۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که تاکنون یک میلیارد ریال از اعتبارات امسال تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهدی مودی گفت: امسال اجرای برنامه های سوادآموزی برای پنج هزار و ۴۹۱ در دوره های مختلف، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جذب تمام سهم هزار و ۳۱۱ نفری در دوره انتقال محقق شده است افزود: سهم استان برای دوره تحکیم سواد، جذب هزار و ۷۲۶ نفر بود که تاکنون هزار و ۶۱۱ نفر معادل ۹۴ درصد محقق شده است.

مودی خاطرنشان کرد: امسال جذب دو هزار و ۴۵۴ نفر در دوره سواد آموزی برنامه ریزی شده است که تاکنون ۹۱۸ نفر معادل ۳۸ درصد از هدف، جذب شده است.

وی  خاطرنشان کرد: جذب و ثبت نام در دوره سوادآموزی تا پایان دی ماه مهلت دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، ۳۹ هزار و ۲۱۶ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بیسواد در این استان وجود دارد که البته در سه سال گذشته، ۱۰ هزار نفر باسواد شده اند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد هستند و بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان اکنون این رقم به ۹۵ درصد رسیده است.

سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز