احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در استان

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۱:۵۱
کد خبر: ۹۳۴۲۶۵
احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در استان
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از احداث 9 هزار و 900 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن درخراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مهدی عبوری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در مرحله نخست طرح ملی، اقدام تولید مسکن در خراسان شمالی بیش از پنج هزار واحد بود و در مجموع در قالب این طرح، حدود 9 هزار و 900 واحد مسکونی در این استان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید، طرح تامین مسکن و اجرای اقدام ملی است و خراسان شمالی از استان هایی است که بخش بزرگی از سهم خود را در مرحله نخست، محقق کرده است.

وی با اشاره به نقش صنعت ساخت و ساز در اشتغالزایی گفت: در اقدام ملی تولید مسکن، ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۹ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت_راه_و_شهرسازی در ادامه از احداث پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در مدت ۲ سال خبر داد.

عبوری خاطر نشان کرد: امید می رود در قالب طرح ابرار اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت و ارتقای شاخص راه روستایی در خراسان شمالی انجام شود.

وی افزود: در خراسان شمالی،  چهار هزار کیلومتر راه_روستایی وجود دارد و شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب، ۵۰ درصد است.

عبوری، سکونت ۹۰ هزار نفر در حاشیه های شهر را از دغدغه‌های خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده شهری است و در این زمینه طرح بازآفرینی شهری پیگیری می شود.

وی یادآور شد: جمعیت شهری در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، البته این هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید به ایجاد زیرساخت های توسعه و اشتعال در روستاها سرعت داده شود تا از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعامل اداره کل راه و شهرسازی با دستگاهها بسیارموثر و مهم است، گفت: نگاه ما اگر نگاه توسعه محور باشد با قوانین و تبصره ها می توانیم به دستگاهها کمک کنیم.

مهندس رجب زاده با بیان اینکه نگاه ما به حوزه شهرسازی باید نگاه راهبردی و استراتژیک باشد، اظهار کرد: شهرداری با مشکلاتی مواجه است که نیاز است اداره کل راه و شهرسازی استان به صورت ویژه با شهرداری ها جهت حل مشکلات آنها نشستی داشته باشد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت توجه به پروژه های بازآفرینی شهری است و طرح اقدام ملی مسکن که در کشور آغاز شده، استاندار اجرای این طرح را در استان به صورت ویژه پیگیری می کند.

عبدالمجید نژاد صفوی ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی در مسیر زائرین علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد ، باعث افتخار است قدمی در جهت آسایش زائرین عزیز برداریم و آنچه را که بر ما تکلیف کرده اند تک تک انجام خواهیم داد که انشالله رضایت مندی مردم خوب استان خراسان شمالی را در پی خواهد داشت.

عبدالمجید نژاد صفوی با اشاره به اینکه تکالیفی که استاندار محترم و توصیه و تاکیداتی که مقام عالی وزارت داشتند ، همه در راستای خدمت گذاری و انجام وظیفه است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی راه و شهرسازی و وزارت متبوع در همه استانها در کلیه بحث ها به ویژه بازآفرینی شهری ، حاشیه نشینی ها ، مسکن ، راه ، توسعه راه ها ، بهسازی راه ها و تمام کارهایی که انجام می دهیم با زندگی مردم سرکار دارد و امیدواریم بتوانیم به خواسته هایی که مردم شریف استان دارند تحقق ببخشیم.

 سهرابی راد/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز