اعتبارات بهداشت و درمان در بودجه سال اینده افزایشی ۱۵درصدی خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۵:۲۰:۴۴
کد خبر: ۹۳۶۳۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش یافته است و تلاش خواهیم کرد که این افزایش در کمیسیون تلفیق حداقل به ۲۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش یافته است و تلاش خواهیم کرد  که این افزایش در کمیسیون تلفیق حداقل به ۲۰ درصد برسد.

دکتر محمدحسین قربانی، در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعضای هیئت رئیسه  دانشکده علوم پزشکی اسفراین در روز چهارشنبه اظهار داشت: افزایش بودجه حوزه بهداشت و درمان، آن هم در شرایط سخت اقتصادی نشان دهنده نگاه همه جانبه دولت به نظام سلامت و طرح تحول سلامت است که گامی بسیار مثمر ثمراست.

دکتر قربانی با بیان اینکه بودجه سال اینده، به دلیل شرایط سخت اقتصادی و تحریم های سخت ، انقباضی تر تنظیم شده است و کمترین وابستگی را به نفت دارد؛ خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون تلفیق،  سهم بهداشت و درمان از اعتبارات بودجه را افزایش دهیم که می توان از افزایش مالیات بر دخانیات و کالاهای مضر  سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب کشور کرد و بخشی از آن را به حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان اختصاص داد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعتبارات بند (و)  را از مشکلات حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت: این اعتبارات که می تواند یاری گر دانشگاه های علوم پزشکی در برون سپاری خدمات و تامین هزینه پرسنل باشد از محل منابع عمومی دولت است که این امکان تحقق بسیار پایینی دارد و این امر از چالش های بزرگ برای دانشگاه های علوم پزشکی است.

دکتر قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: لازم است مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، قبل از این سفر، توسط مدیران حوزه بهداشت و درمان در نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور معاونان جناب وزیر بهداشت و درمان بررسی شود تا سفر دکتر نمکی به استان دستاوردهای بیشتری داشته و به حل مشکلات زیرساختی این حوزه منجر شود.

در پایان قابل ذکر است که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  در سفر به اسفراین از زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تک تخصصی زنان در حال ساخت آن بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز