بیمه عشایر و روستائیان تضمین کننده امنیت و آینده روستائیان و عشایر

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۵:۲۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۶۳۲۴
فرماندار اسفراین در جلسه تشکیل ستاد شهرستانی توسعه بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی،روستایی و عشایری برای تامین رفاه این قشر بوده است و در واقع بیمه تضمین کننده امنیت و آرامش برای آینده است لذا برای پوشش همگانی بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان باید تلاش جدی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،طاهر رستمی با بیان این مطلب که به بیمه تامین اجتماعی صندوق روستایی و عشایری از سوی دولت یارانه تعلق می گیرد، گفت: در حال حاضر روستاییان از مزایای بیمه بی‌اطلاع هستند که لازم است سازمان‌ها در راستای جذب حداکثری با تعامل با دستگاههای متولی اهتمام داشته باشند.

فرماندار اسفراین با اشاره به عملکرد بیمه اجتماعی روستایی و عشایری تا به امروز در شهرستان اسفراین، افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان و میزان جمعیت آن، ضرورت دارد تا تعداد نفرات و خانوار بیشتری تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از خدمات متنوع آن بهره ببرند، زیرا هدف این است که کشاورزان، روستائیان و عشایر بی هیچ دغدغه ای برای آینده از امنیت رفاهی لازم برخوردار شوند.

رستمی با بیان اینکه بیمه اجتماعی یک فرصت قانونی برای بهره مندی روستائیان و عشایر از بیمه است، ادامه داد: باید تدابیری اندیشیده شود تا این قشر بیشتر با مزایای بیمه یارانه دار دولت آشنا و از منافع آن بهره مند شوند.

مقام‌عالی دولت گفت: در این خصوص کارگزاری ها، بخشداران، شوراهای اسلامی، دهیاران و آموزش و پرورش در روستاها می توانند در زمینه آگاه سازی هرچه بیشتر روستاییان تلاش کنند و موضوع را برای همه تبیین نمایند.

وی افزود: موفقیت برای اجرای این طرح؛ در سایه تلاش، تعامل و وحدت و همدلی است و امیدواریم در سایه تلاش و وحدت کارگزاری های بیمه اجتماعی شاهد موفقیت های هر چه بیشتر شهرستان باشیم.

* پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان توسط دولت

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایردر ادامه ضمن بیان اهمیت ضرورت اجرای طرح در جهت خدمت رسانی به مردم زحمتکش گفت: ۷۰ درصد حق بیمه اعضای این صندوق توسط دولت پرداخت می شود اما هنوز خدمات این نهاد برای مردم ناشناخته است.

محمدرضا غلام زاده ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک دو برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌ تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشد.

 غلام زاده اظهار کرد: از تعداد 18 هزار خانوار روستایی شهرستان اسفراین، فقط 8593 نفر از مزایای این بیمه استفاده می کنند و از تعداد 1660 سرپرست خانوار عشایر تحت پوشش تعاونی عشایر شهرستان، فقط 672 سرپرست خانواده زیر پوشش این بیمه هستند که این صندوق درتلاش است تعداد افراد تحت پوشش خود را افزایش دهد که این امر لازمه همراهی مسئولان متولی با این صندوق است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز