مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

رویداد فهما، سبب آگاهی از وضع موجود، هم افزایی و اراده جمعی در فعالیت‌های فرهنگی مساجد می شود/لزوم الگو سازی از فعالیت کانون ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۲:۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۴۰۷۴۳
رویداد فهما، سبب آگاهی از وضع موجود، هم افزایی و اراده جمعی در فعالیت‌های فرهنگی مساجد می شود/لزوم الگو سازی از فعالیت کانون ها
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، تاکید کرد: رویداد فهما، سبب آگاهی از وضع موجود، هم افزایی و اراده جمعی در کارهای فرهنگی مساجد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان، تاکید کرد: رویداد فهما، سبب آگاهی از وضع موجود، هم افزایی و اراده جمعی در کارهای فرهنگی مساجد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان که با هدف تبیین اهمیت و ضرورت رویداد فهما و سامانه بچه های مسجد برگزار شد، ضمن تقدیر و خداقوت به رابطان فهما، اجرای این طرح را ارزشمند و سازنده خواند.

وی با تاکید بر ارزش های رویداد فهما  گفت: اجرای این طرح در واقع سبب می شود تا ذرات پراکنده کانون ها در دایره یک اراده جمعی قرار گیرد و با هم افزایی شاهد رشد و شکوفایی کانون های مساجد باشیم.

فرخنده همچنین افزود: درخشش فعالان کانون های مساجد استان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری چه در عرصه استانی و چه سراسری و ملی، قدرت هر کانون مسجد و اعضای آن را بارها ثابت کرده که با فهما و پیاده سازی اهداف آن باعث می شود این اراده ها به ید واحدی مبدل شده و وضعیت مطلوبی ترسیم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی توصیه کرد: باید الگوسازی از فعالیت های ارزنده کانون ها و ارائه آن به کانون های تازه تاسیس صورت بگیرد که امیدواریم با تبیین و اجرایی شدن کامل نظام فهما در این استان شاهد رشد چشمگیر ارزش های کانون های مساجد باشیم.

 فرخنده در خصوص هر چه بهتر اجرا شدن رویداد فهما و توجه به اهمیت این موضوع و نیز همکاری مجدانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در این باره  اعلام آمادگی کرد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست گفت: برای ۳۷۲ کانون فرهنگی هنری در این استان، تعداد  ۱۹ رابط کانونی در هشت شهرستان استان در طرح فهما فعال هستند که با برگزاری جلسات شهرستانی و نیز نشست های چهره به چهره به صورت فردی با این طرح  آشنا شده و نحوه ارتباط گیری با مدیران و اعضای کانون ها و نیز مراحل ثبت فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد برای این رابطان تشریح شده است

وی تلاش حداکثری برای تبیین و اجرایی شدن رویداد فهما  در خراسان شمالی را اولویت فعالیت های این ستاد استانی اعلام کرد و گفت: تمام  تلاش ها و برنامه ریزی حوزه های مختلف در این استان در این جهت برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

شیرازیان ثبت اعضای جدید و به روزرسانی مشخصات اعضای قدیم، تقویت فعالیت های هنری و ارتقاء گروه های سرود و نمایش و فیلمسازی، ثبت این گروه ها و تولیدات آن  و نیز ثبت فعالیت ها و اقدامات متناسب با فعالیت های تعیین شده در سایت بچه های مسجد را از اولویت های اقدامات رابطان اصلی و شهرستانی در جهت تبیین رویداد فهما در خراسان شمالی  نام برد.

لازم به ذکر است، در این جلسه «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور طی تماسی تلفنی، اهمیت رویداد فهما و ارزش های ساختاری و تاثیرگذاری آن و نیز اقدامات انجام گرفته، نحوه ارزیابی و امتیازدهی به کانون ها در این باره را برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز رابطان حاضر تشریح کرد.

سامانه فرهنگی و هنری مساجد با عنوان "فهما" (فرهنگ و هنر مساجد ایران) برای رصد فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها طراحی و راه اندازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز