تاکیدات معاونت عمرانی برای شهرداران

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۴:۲۷:۰۴
کد خبر: ۹۴۱۳۲۹
تاکیدات معاونت عمرانی برای شهرداران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست با شهرداران استان بر کاهش هزینه ها، ایجاد درآمد پایدار و افزایش منابع درآمدی، تنظیم هوشمندانه بودجه ها، تعریف پروژه های سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رضا رجب زاده در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری ها نوک پیکان اجرا در استان هستند، افزود: در حوزه اجرای کارها اولین بازویی که احساس می کنیم شهرداری ها هستند اما به دلیل وجود برخی کمبودها توان گذشته را ندارند.

رجب زاده در ادامه به اوضاع حاکم بر کشور اشاره داشت و گفت: امسال شرایط مالی خوبی در حوزه های مختلف را نداشتیم و تحریم های ظالمانه دشمنان نظام شرایط را در همه عرصه ها حتی برای تامین کالاهای اساسی سخت کرده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ فروش یک و نیم میلیون بشکه در روز به عنوان درآمد دولت پیش بینی شده بود

وی گفت: به رغم افزایش حجمی ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودجه کشور اما در سال ۹۹ فروش پانصد هزار بشکه در روز پیش بینی شده است و بنابراین کسب مالیات و فروش املاک مازاد دولت منابع تامین درآمد کشور می باشد که مالیات نیز وابسته به اوضاع اقتصادی است.

رجب زاده تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال ۹۹ لازم است رویکردهای جدیدی برای تحقق درامد شهرداریها داشته باشیم و اتکا به دولت به صلاح شهرداریها نخواهد بود . با توجه به موقعیت و تنوع جغرافیایی و ژئوپلتیک کشور و ظرفیتهای موجود باید بسمت کشف درامدهای پایدار و عدم اتکا به نفت حرکت کنیم .

رحب زاده افزود: امروز سمت و سوی بسیاری از کشورهای نفت خیز این است که درآمد حاصل از این نعمت خدادادی برای توسعه زیرساخت ها هزینه می شود.تصویب نهایی لایحه درامدهای پایدار شهرداریها کمک بزرگی در راستای ایجاد روزنه های جدید درامدی برای شهرداری ها ست که باید نهایت استفاده صورت گیرد .

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امروز باید تمرین بهره مندی از مدیران توانمند داشته باشیم که موجب تغییر مناسبات کشور و چابک سازی سیستم اجرایی می شود که به عنوان مثال شورای شهر آگاه و فهیم برای انتخاب شهردار باید فردی متخصص و حرفه ای را وارد کار کند.

رضا رجب زاده با تاکید کاهش هزینه ها و بازنگری در ساختار بودجه ها، افزود: این کارها موجب افزایش رضایت و مشارکت مردم می شود و درآمد پایداری برای شهرداری ها به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما