استاندار خراسان شمالی:

مجمع مشورتی هنرمندان استان شکل گیرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۳:۲۵:۳۲
کد خبر: ۹۴۳۷۷۷
مجمع مشورتی هنرمندان استان شکل گیرد
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حداقل تا ۶ ماه آینده شاهد حال خوب استان در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود، گفت: همان طور که با شکل گیری مجمع مشورتی جوانان و دانشجویان بدون واسطه به بیان مشکلات حوزه تخصصی خود می پردازند می توان شاهد شکل گیری مجمع مشورتی هنرمندان استان نیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،دکتر محمد علی شجاعی در نشستی سه ساعته با اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار داشت:پس از شکل گیری مجمع مشورتی جوانان و دانشجویان شاهد اتفاقات خوبی برای این حوزه ها هستیم و این کار برای شورای مشورتی هنرمندان شدنی است.

وی افزود: نداشته های حوزه فرهنگ و هنر این استان به نسبت سایر نقاط کشور بیشتر است اما به دلیل وجود استان تازه تاسیس شده نیست.

شجاعی با اشاره به اینکه من حال نامساعد حوزه فرهنگ و هنر استان را می دانم ،تصریح کرد: تاکنون به آنچه که گفته ایم عمل شده و امور بزدگ تر را نیز در سایر بخش ها حل کرده ایم زیرا هیچ کاری سخت و نشدنی نیست.

وی با تاکید بر این نکته که نباید مسیر را اشتباه رفت، خاطرنشان کرد:متاسفانه در کشور ماآدرس غلط برای پوشش ناتوانی های خود می دهیم و همه چیز را منوط به مسئله تحریم ها می کنیم درحالیکه باید نواقص را یافت و برمبنای آن مشکلات را حل کرد.

شجاعی اظهار داشت: می توان برای حل بسیاری از مسائل از حوزه هنرهای نمایشی کمک گرفت و این موضوع یکی از شاخص های توسعه سایر کشورها محسوب می شود زیرا مبحث مشارکت اجتماعی را به درستی پوشش می دهد و این استان هم به این موضوع بسیار نیاز دارد.

وی گفت: اولویت نخست استان می تواند فرهنگ و هنر باشد زیرا بسیاری از دردها را درمان می کند اما باید برای این حوزه فکر و برنامه داشت و اینکه چرا باید با یک واژه " تحریم " از نشدن ها سخن بگوییم در حالیکه کارها فقط سخت تر شده است.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با موضوع برگزاری کنسرت ها نیز افزود: در شان این استان نیست که مردم بلیط بخرند و کنسرت لغو شود بدترین خطا، تعطیلی کنسرت است که نشان می دهد ما کار خود را بلد نیستیم.

وی در ادامه بیان کرد: در انتصاب ها تنها منافع استان را در نظر میگیرم اما ممکن است سلیقه فردی متفاوت باشد ضمن آنکه مدیری که خوب کار کند را تغییر نخواهم داد و در فشارهای سیاسی به هیچ عنوان مدیری را به کار نگرفته ام یا تغییر نداده ام .

شجاعی گفت: من کار خودم را انجام می دهم زیرا مسئولیت این استان با من است که باید خروجی عملکرد ها را دید و سنجید و حتی می توان بر آن ایراد گرفت.

وی در پایان افزود: برخی از رویداهای ملی حوزه فرهنگ و هنر استان را به سطح بین المللی ارتقا داد.

گفتنی است : حمایت معنوی از چاپ کتب، اختصاص بودجه به بخش تئاتر استان، توجه به حوزه رسانه های استان، نبود کتابفروشی اختصاصی در عرصه دفاع مقدس، اختصاص مکانی برای ارائه آموزش های خوشنویسی، کمک به خرید آثار هنری ، کمک به رفاه هنرمندان ، سرمایه گذاری بر روی رویدادهای هنری و الزام وجود سالن سینمای کودک بخشی از مطالبات اصحاب هنر و فرهنگ استان در این نشست سه ساعته بود.

 

نظر شما