استاندار؛

دفاع مقدس در حوزه فرهنگ و هنر پررنگ شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۲:۴۵:۴۲
کد خبر: ۹۴۴۲۲۹
دفاع مقدس در حوزه فرهنگ و هنر پررنگ شود
استاندار خراسان شمالی گفت: موضوع دفاع مقدس باید در حوزه فرهنگ و هنر پررنگ تر از گذشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،دکتر محمدعلی شجاعی در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اقدامات دستگاه های فرهنگی استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و ... برای ساخت محتوای فرهنگی و نوشتن کتاب های مرتبط با موضوع دفاع مقدس باید بیشتر شود و تنها به مکاتبه اکتفا نکنند.

دکتر شجاعی افزود: استان ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با سند توسعه استان در نظر گرفته است که موضوع دفاع مقدس هم می تواند به این عناوین افزوده شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی دارای ۳ هزار شهید می باشد اما نبود دانشنامه دفاع مقدس یکی از نداشته های استان است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید در اعتبارات سالجاری و سال ۹۹ ردیف بودجه خاصی را پیش بینی کند و روند تدوین این سند تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیته های مختلف ذیل این شورا با تشریح وظایف مشخص تشکیل شده است که روسا و اعضای کمیته ها باید این وظایف را اجرایی کنند و به دنبال بودجه مازاد نباشند.

دکتر شجاعی در ادامه بر تکمیل یادمان شهدا در سطح استان تا یک ماه آینده دستور داد و همچنین گفت: موضوع تامین زمین برای یادمان شهدای شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: اعتقاد دارم کار کردن در حوزه شهدا، جانبازان، آزادگان برای این است که خودمان احساس بدی نداشته باشیم چرا که این کارها در برابر جانفشانی آنان قابل مقایسه نیست.

دکتر شجاعی افزود: دفاع مقدس از هر زاویه ای بی نظیر است و بنابراین کار کمیته های ذیل این شورا باید بی نظیر باشد نه اینکه به عنوان کار دسته دوم بپردازند.

بازدید از موزه دفاع مقدس و تسریع روند کارها، تکمیل المان شهدای گمنام دانشگاه بجنورد، توجه به خرید کتاب در حوزه دفاع مقدس با تاکید بر حمایت از نویسندگان استانی، گزارش طرح سرکشی مدیران استانی از خانواده شهدا و جانبازان از دیگر تاکیدات دکتر شجاعی در این نشست بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز