استاندار خراسان شمالی:

شورای مشورتی اطلاع رسانی و فضای مجازی تشکیل شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۲:۵۱:۳۹
کد خبر: ۹۴۴۲۳۶
شورای مشورتی اطلاع رسانی و فضای مجازی تشکیل شود
نقش پررنگ مشارکت اجتماعی،اتفاقات خوب در حوزه های اقتصادی، کشاورزی و بین المللی استان، تشکیل مجمع مشورتی بانوان و تشکیل شورای مشورتی اطلاع رسانی و فضای مجازی از اهم موارد مطرح شده استاندار در نشست چهار ساعته با فعالان فضای مجازی استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمد علی شجاعی در نشستی چهارساعته با فعالان فضای مجازی استان بر نقش پررنگ مشارکت های اجتماعی بعنوان یک شاخص مهم در توسعه کشورها تاکید کرد و اظهار داشت:به هر میزانی که مشارکت اجتماعی یعنی حضور مردم بیشتر باشد تصمیم سازی ها راحت تر انجام می شود.

وی افزود: تاکنون از ظرفیت مشارکت اجتماعی به اندازه کافی استفاده نشده هر چند اقدامات بسیاری انجام شده اما کفایت نمی کند.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود دلیل اصلی برگزاری جلسات با اقشار مختلف جامعه را افزایش مشارکت اجتماعی عنوان کرد و افزود:آنچه را که قابلیت اجرایی داشته باشد را به مرحله اجرا می رسانیم.

وی همچنین بر تشکیل شورای مشورتی اطلاع رسانی و فضای مجازی استان تاکید کرد و گفت: یکی از نداشته های ما این است که بسیاری از اقدامات تاثیرگذار را انجام می دهیم اما اطلاع رسانی نمی شود لذا با تشکیل این شورا می خواهیم مشارکت اجتماعی را افزایش داده و از حضور تمام اقشار در شهرستانهای مختلف هم استفاده کنیم.

استاندار خراسان شمالی به اتفاقات خوب حوزه های اقتصادی، کشاورزی و بین المللی اشاره و تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی، بیش از یک سوم اعتبارات سفر ریاست جمهوری را جذب کردیم و به دنبال اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار یعنی ۱۰ برابر اعتبارات تملک دارایی استان هستیم.

وی اظهار داشت: اکنون ۹ پرواز طی هفته در استان انجام می شود و بدون آنکه به فرودگاه و ایراداتی که گرفته شده بود دست بزنیم حتی پروازهای بین المللی را نیز برقرار می کنیم.

وی ادامه داد: ۶۹ مجوز بی نام اقتصادی صادر کرده ایم و به دنبال این هستیم در خرداد ماه سال آینده همایش سرمایه گذاری با کشورهای خارجی داشته باشیم.همچنین با فروشگاه اتکا صحبت کرده ایم محصولات را از استان ما تامین کند.

وی گفت: یکی از معضلات ما در حوزه کشاورزی این بود که یا محصولات بر زمین می ماند یا با پایین ترین قیمت به فروش میرسید لذا هزارتن پیاز از کشور ما به هندوستان صادر می شود که خراسان شمالی سهم عمده ای را در این صادرات دارد تا کشاورز دیگر محصول خود را به پایین ترین قیمت به فروش نرساند و این درحالیست که در مسیر توسعه فرآوری محصولات کشاورزی و یافتن بازار فروش قدم برداشته ایم.

شجاعی در ارتباط با موضوع انتخابات نیز بیان کرد:‍ انتخابات مربوط به نظام است و دولت صرفا برگزار کننده است در طول انقلاب گروه های مختلف سیاسی مختلف قدرت را در دست گرفتند و به دلیل جناحی کار کردن بسیاری را خانه نشین کردند و به کشور لطمه زدند اما وجود ولایت فقیه مانع آسیب دیدن کشور شد.

وی افزود: استان را برای برگزاری انتخابات تعطیل نمی کنیم به دنبال برگزاری انتخابات سالم هستیم زیرا انتخابات متعلق به مردم است همچنین سعی کرده ایم از افراد افراطی در هیات های اجرایی انتخابات استفاده نکنیم حتی اگر خوب کار کنند به دنبال افراد اعتدالی و متعهد بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از روز اول به هیچ وجه نگاه جدایی بین هیات اجرایی و هیات نظارت استان در ذهن من نبوده است و تلاش کردیم که در هیات اجرایی هم هیچ فرد افراطی وابسته به هیچ جناحی حضور نداشته باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: وضعیت فعالیت کانال های بی نام و نشان را پیگیری می کنم اما تنها جایی که هرگز نمیبخشم ، تهمت و افترا در این فضاهاست زیرا تهمت و افترا چهره زشتی را از استان نشان می دهد، می توانید مخالفت یا انتقاد کنید اما هیچ تهمت و افترایی را برنمی تابم.

استاندار خراسان شمالی، کارآمدی و توانمندی افراد را نخستین اولویت برای انتصاب در مناصب مدیریتی دانست و گفت: حق نداریم با گماردن مدیرانی با نگاه و دلایل سیاسی، مردم را اذیت کنیم.

شجاعی با تاکید بر اینکه در انتصاب ها به هیچ وجه تحت تاثیر جوسازی ها و فشارها قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: حتی اگر فردی بهترین کارآمدی را داشته باشد ولی گرایش و نگاه تند سیاسی داشته باشد به سمتی گمارده نخواهد شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز